ابن سینا، حسین بن عبدالله. (1362) «النّجاة»، تحقیق محمدتقی دانش پژوه، تهران: انتشارات مرتضوی.
شیخ، سعید. (1353). «مطالعات تطبیقی در فلسفه اسلامی»، ترجمة مصطفی محقق داماد، تهران: انتشارات خوارزمی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1341) «عرشیه»، غلامحسین آهنی، تهران: انتشارات مولی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1361) «مشاعر»، غلامحسین آهنی، تهران: انتشارات مولی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1363). الحکمة المتعالیّة فی الاسفار الاربعة. ج1، 2، 3، و 6، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1366). «الشّواهد الّربوبیّه»، ترجمه و تفسیر محمدجواد مصلح، تهران: انتشارات سروش.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1378). «ترجمه اسفار»، ج 1و 2و3، ترجمه محمد خواجوی، تهران: انتشارات مولی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1381). «المبداء و المعاد»، ترجمه احمد بن محمد حسینی اردکانی، به کوشش عبدالله نورایی، تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1387) «المبداء و المعاد»، به تصحیح جلالالدین آشتیانی، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین. (1362). نهایه الحکمه. قم: مؤسسه نشر اسلامی.
طباطبایی، سید محمدحسین. (1374). تفسیر المیزان. ج8 ، قم: دفتر انتشارات جامعه مدرسین.
قائدی، یحیی. (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری. تهران: مؤسسه نشر دواوین.
مشیری تفرشی، منیژه. (1388). «ویگوتسکی و منطقه جانبی رشد»، تهران: مجله رشد تکنولوژی آموزش، شماره 5، بهمن 1388.
هاینز، فلیسیتی. (1370). «به سوی یک باستان شناسی در تفکر نقاد»، در : دیدگاه های جدید در فلسفه تعلیم و تربیت، ترجمه خسرو باقری، تهران: انتشارات نقش هستی.
Bleazby, J. (2006). "Reconstruction in Philosophy for Children", Practical Philosophy.
Dewey, John. (1998). Experience and Education, U.S.A: Kappa Deltapi Press.
Dewey, John. (1991). How Do we Think?, Edited by J.A. Boyds ton, 1990, Carbondd: Southern Illinois University Press.
Fisher, R. (1998). Teaching Thinking, Philosophical Inquiry in the Classroom, London: Cassle Press.
Fisher, R. (2006). "Talking to Think", in D. Jones and Hodson, Unlocking Speaking and Listening, London: David Fulton Press.
Jusso, Hannu (2007). Child, Philosophy and Education, Discussing the Intellectual Sources of Philosophy for Children, Oulu University Press.
Kohan, O. Walter (2009). "Philosophy with Children, the Meaning of an Experience", Farhang, (Quarterly Journal Studies, Issuse Topic: Philosophy for Children), Vol. 22. 69. Iran, Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies.
Lipman, Mathew. (1993). Thinking, Children and Education, USA: Kendall, Hunt Publishing Company.
Lipman, Mathew. (2003). "An Interview with Saeed Naji", Researcher at the Institute for Humanities and Cultural Studies IRAN Tehran:
www.Buf.ano/en.
Lipman, Mathew. (2003). Thinking in Educations, New York: Cambrigde University Press.
Lipman, Mathew. (2004). "Philosophy for Children's Debt to Dewey, Critical and Creative Thinking", the Austaralasian Journal of Philosophy in Education, 12: 1.
Lipman, Mathew. (2009). "Educating Through Philosophical Inquiery: A Pedagogy of Action and Reflection, An Interveiwe with Maurastriano", Farhang (Quarterly Journal of Humanities and Cultural Studies), Vol. 22, No. 69.
Lipman, Mathew. & A. M. Sharp, F. S. Oscanyon (1980). Philosophy in the Classroom, Philadelphiya: Temple University Press.
Lipman, Mathew. & Pizzurro, S. (2001). "The Vygotsky Touch. Critical and Creative Thinking", the Australasian Journal of Philosophy in Education, 9:1.
Lipman, Mathew. (1980). Philosophy in the Classroom, U.S.A.: Tample University Press.
Lipman, Mathew. (1988). Philosophy Goes to Schools, Philadelfia: Tample University Press.
Lipman, Mathew. (1991). Thinking in Education, New York; London: Cambridge University Press.
Lipman, Mathew. (1992),"Thinking in Education", New York; London: Cambridge University Press, Temple University Press.
Morris, Karin (2008) "Philosophy With Children, the Stingray and the Educative Value of Disequilibrium", Journal of Philosophy of Education, vol.42, No.3, 2008
Pizzurro, S. (2001). “The Vygotsky Touch, Critical & Creative Thinking”, The Australasian Journal of Philosophy in Education, 9 (1), 12-17.
Prichard, M.S. (1992) "Moral Education: From Aristotle to Harry Stottellmeier”, Studies in Philosophy for Children: Harry Stottelmeier's Discovery, by Ann Margaret Sharp, Ronald F. Reed and Mathew Lipman", Tample University Press.
Sharp A. M. (2004). “The Other Dimension of Carring Thinking, Critical & Creative Thinking”, The Australasian Journal of Philosophy in Education, 12(1), 9- 15.
Sharp, Ann Margaret (2004) "The Other Dimension of Carring Thinking, Critical and Creativ\e Thinking", The Autralasian Journal of Philosophy in Education, May 2004, Vol. 12, No.1.