-احمدی ،محمدرضا.(1384).فرایند شکل گیری رشد اخلاقی کودکان ،فصلنامه معرفت ،شماره 87
-
اسماعیل زاده، علی اصغر؛
مطلبی فرد، علیرضا؛
سلطانی، مهدی و
دستا، مهدی.(1392). مطالعه تطبیقی برنامه مهارتهای زندگی دوره ابتدایی کشور ایران باچند کشور جهان .
مطالعات برنامه درسی .شماره 31 . ص 125 - 154
- انصافی مهربانی،سپیده؛ دلاور، علی؛ بهشتی ، سعید و فیاض ،ایراندخت. (1400). اهداف آموزش مفاهیم اخلاقی به کودکان براساس دیدگاههای آیتاالله جوادی آملی. فصلنامه تفکر و کودک، سال 12 ،شمارة 2 ،صص3-27
-بیرانوند ،ابوالفضل ؛ احمدی ،غلامعلی وامام جمعه ؛محمدرضا. (1392).
تحلیل محتوای کتاب های دین وزندگی دوره متوسطه نظری از نظر توجه به رویکردهای تربیت اخلاقی.پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی .
- حسنی، محمد و بنی اسدی، احمد.(1398).الگوی تربیت اخلاقی در کتاب هدیه های آسمان ،فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی،تهران،پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش. ص 106-121
- حسینی، سید علی (1390). بررسی میزان توجه به مولفه های تربیت اخلاقی در کتب علوم انسانی سال سوم متوسطه، پایاننامه کارشناسی ارشد، مرودشت ، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی .
-حیدری زاده ،نسرین؛اسمعیلی، زهره ؛فرج اللهی، مهران وصفایی، طیبه.(1399).فصلنامه علمی-آموزش در علوم انتظامی،شماره25.ص 181 -203
-رستمی ،همایون ؛ بهشتی ،سعید و ایمانی محسن. (1397). نظام تربیت اخلاقی در نامه 31 نهج البلاغه.فصلنامه قرآن و طب،
شماره 1 ; ص 13 - 20
- رضایی، معرفت. (1385). بررسی عوامل مؤثر در تعیین محتوای کتابهای تعلیمات دینی دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان استان آذربایجان، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: گروه علوم تربیتی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تهران: آذرماه 1390.
-صفر پور فیضی، ملوک .(9813). بررسی مولفه های تربیت اخلاقی در کتاب های تفکر وسبک زندگی دوره اول متوسطه،
پژوهش در هنر و علوم انسانی .شماره 9 (پیاپی 23)
-قاسم پور دهاقانی و نصر اصفهانی. (9013).رویکرد معنوی وبرنامه ریزی درسی،نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. شماره 13. ص 71-92
-کرمی،زهره واسد بیگی،پژمان.(1392). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایهی اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطهی شناختی بلوم، مجله پژوهشی در برنامه ریزی درسی، سال دهم .شماره .10 .ص 167-179.
-معافی محمود و سید امیر روان.(9213).آشنایی با برنامه آموزش تفکر وسبک زندگی در سال اول متوسطه،مجله رشدآموزش متوسطه. ماهنامه آموزش، دورة نوزدهم. شمارة 107 .ص 80
- معزی ، لیلا و زارعی ، رضا.(1395). تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر وسبک زندگی متوسطه دوره متوسطه اول در مورد ترویج وتعمیق فرهنگ حجاب براساس اهداف سند تحول بنیادین،فصلنامه علمی –پژوهشی زن وجامعه
شماره 3 ص 193 - 208 .
- میرزایی مهر آبادی،خسرو؛ آقانی ، کمال و اسلامی ، ادریس (1395). تحلیل محتوای کُتب درسی "تفکّر و پژوهش" پایۀ ششم ابتدایی "تفکّر و سبک زندگی" پایه هفتم و هشتم متوسطۀ اول از منظر برنامۀ آموزش تفکّر به کودکان، فصلنامه تفکر و کودک، سال هفتم، شماره 2 ،صص7-47
-نوروزی اصل، الهام(1397)برسی مولفه های تربیت اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش،ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی وروانشناسی،مطالعات اجتماعی –فرهنگی
- یارمحمدیان، محمد حسین(1390).اصول برنامه ریزی درسی. تهران: یادواره کتاب
Bugge, K.E. (2006). Moral Education in Denmark problems and possibilities. In: journal of Moral Education
Cam, Philip.(2012). Teaching Ethics in schools: A new approach to moral education. ACER press, melburne, VIC
Karin Sporre.(2018), “Assessing ethics education through nationai test-an advantage or not?”,Journal of curriculum studies,51, 262-278
Romey, W.(1968). Inquiry techniques for teaching science, London: prenticehall.
Scott, (1990),”Neglected transformational dimensions in moral education
Zhan, w.& Wujie, N.(2007). The moral education curriculum for junior high schools in 21st century China. In journal of moral education, Volume 33, 2004- lssue4