اکبری، احمد. جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره. شعبانی ورکی، بختیار و تقوی، محمد. (1391). «فلسفه برای کودکان (p4c)، مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی»، تفکر و کودک، سال3، شماره 2: 25-1.
بتلهایم، برونو. (1381). افسون و افسانهها. ترجمۀ اختر شریعتزاده. تهران: نشر هرمس.
حسنزاده، فرهاد. (1398 الف). هستی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسنزاده، فرهاد. (1398 ب). عقربهای کشتی بمبک، تهران: نشرافق.
حسنزاده، فرهاد. (1398 ج). آهنگی برای چهارشنبهها، تهران: نشر پیدایش
خسروی، محسن؛ تیمورینژاد، مهناز؛ مردانیزاده، اسماعیل؛ طاهری میر قائد، فیروز و گلهدار، لیلا. (1397). «اثر آموزش مهارتهای زندگی بر شایستگی اجتماعی اجتماعی دانشآموزان». پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، سال 3، شماره 28: 14- 1.
زاده محمدی، علی؛ احمدآبادی، زهره. (1387). «هموقوعی رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان دبیرستان شهر تهران»، فصلنامه خانوادهپژوهی، سال 4، شماره 13: 100-87.
ستاری، علی. (1391). «بررسی و نقد برنامۀ فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه»، تفکّر و کودک، سال 3، شماره2: 106- 83.
شریفی اسدی، محمدعلی. (1387). «نگاهی به آموزش فلسفه برای کودکان در ایران و چالشهای فراروی آن»، معارف عقلی، شماره 10: 95-114.
عظمتمدارفرد، فاطمه؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی و حیدری، محمدحسین. (1398). «بازخوانی داستانهای مثنوی بر مبنای مؤلفههای تفکّر فلسفی و تدوین راهنمای داستانها برای استفاده در اجتماع پژوهشی»، تربیت اسلامی، سال 14، شماره 28: 52-29.
صفار حمیدی، الناز؛ حسینیان، سیمین؛ زندیپور، طیبه. (1396). «تأثیر آموزش مثبتاندیشی بر ادراک شایستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان بیسرپرست و بد سرپرست». سلامت روان کودک (روان کودک)، سال 4، شماره 1: 23- 13.
طارمیان، فرهاد. (1383)، مهارتهای زندگی، تهران: تربیت.
کریمی، روح الله. (1394). «حلقه کندوکاو اخلاقی؛ رویکردی نوین در تربیت اخلاقی»، تفکر و کودک، سال 6 ، شماره 2: 95- 61.
گودرزی دهریزی، محمد. (1388). ادبیات کودکان و نوجوانان ایران، تهران: قو و چاپار.
فخرایی، الهام. (1389). «فلسفه برای کودکان؛ گامی به سوی پیوند با جامعه»، تفکّر و کودک، سال اول، شماره اول: 81-69.
فینکه، رگینا (1381). تربیت جنسی کودکان، آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان، ترجمه لیلی لفظی تهران: ذکر.
قائدی، یحیی. (1388). «برنامۀ درسی آموزش فلسفه به کودکان در دوره راهنمایی و متوسطه»، فرهنگ، دوره 22، شماره 69: 108- 83.
لیپمن، متیو. (1388). «فلسفه برای کودکان و نوجوانان؛ رویکردی جدیدی در فلسفه تعلیم و تربیت» (گفتگوی ناجی با لیپمن)، فرهنگ، شماره 69 : 175- 151.
ماهروزاده، طیبه؛ ستاری، علی و ملکی، زهرا. (1398). «تأثیر داستانهای کلیلهودمنه بر مهارتهای تفکر انتقادی، استدلال و پرسشگری با استفاده از برنامۀ فلسفه برای کودکان»، فصلنامۀ تربیت اسلامی، سال14، شماره 28: 114- 95.
مرعشی، سید منصور؛ صفایی مقدم، مسعود و خزامی، پروین. (1389). «بررسی تأثیر اجرای برنامۀ آموزش فلسفه برای کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر اهواز»، تفکر و کودک، 1 (1): 102- 83.
مرعشی، سیدمنصور؛ پاکسرشت، محمدجعفر؛ باقری، خسرو و سپاسی، حسین. (1389). «بررسی تاثیر اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شید چمران اهواز، سال13،شماره2: 54-31.
منصور، محمود. (1385). روانشناسی ژنتیک، تحول روانی از تولد تا پیری، تهران: سمت.
ناجی، سعید. (1396). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید؛ مرعشی، منصور. (1394). کفایت فلسفی در داستانهای فلسفه برای کودکان و نوجوانان، تفکر و کودک، سال 6 ، شماره 11: 111-87.
نادری، عزت اله؛ تجلینیا، امیر؛ شریعتمداری، علی و سیف نراقی، مریم. (1391). «بررسی تأثیر اجزای برنامۀ فلسفه برای کودکان در پرورش خلاقیت دانشآموزان پسر پایه اول مقطع متوسطۀ منطقه14 تهران، تفکر و کودک، سال 3، شماره 1: 117- 91.
نورتون دانا؛ نورتون، ساندرا. (1382). شناخت ادبیات کودکان: گونهها و کاربردها از روزن چشم کودک، ترجمه منصوره راعی و همکاران، تهران: نشر قلمرو.
ولوی، پروانه؛ صیدی، خمیس؛ صفاییمقدم، مسعود و هاشمی، سیدجلال. (1396). «کنوانسیون جهانی حقوق کودک و فرصتهایی که برای پرورش تفکر مستقل در کودکان ارائه میدهد»، تفکر و کودک، سال8، شماره2: 20-1.
هدایتی، مهرنوش؛ قائدی، یجیی؛ شفیعآبادی، عبدالله و یونسی، غلامرضا. (1388). «بررسی تأثیر برنامۀ درسی فلسفه برای کودکان به صورت اجتماع پژوهش بر بهبود روابط میانفردی دانشآموزان شهر تهران از دیدگاه آموزگاران»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی. سال 4، شماره 3: 149-133.
هدایتی، مهرنوش؛ رضایی، محمدهاشم؛ پیرانی، ذبیح و هاشمی، مسعود. (1395). «تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان بر نگرش ارزشی دانشآموزان پسر پایۀ هفتم دبیرستان شهر خرمآباد»، تفکر و کودک، سال7، شماره2: 104- 79.
هندرسون، نان و میلستن، مایک ام. (1396). تابآوری در مدارس، ترجمۀ محمدرضا مقدسی و عفت حیدری، تهران: ورجاوند.
Haynez, Ann. 2002. Children as philosopher. London and New York: Rutledge Flamer.
Riess, H. (2015). The impact of clinical empathy on patients and clinicians: understanding empathys side effects. AJOB Neuroscience, 6(3): 53- 51.
Lipman, M.(2003).Thinking in education. Second edition. Combridge: Combridge University press.