امینآبادی، زهرا (1396). روانخوانی: تعریف، فرایند و روشهای بهبود. تعلیم و تربیت استثنایی. سال هفدهم (شماره پنج)،47-57.
اسکندری، سجاد؛ کاکابرایی، کیوان؛ امیری، حسن و حسینی، سیدهالسادات(1398). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارتهای خواندن، برنامهریزی و سازماندهی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری خاص. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 7 (شماره3)، 89-97.
بهادری خسروشاهی، جعفر؛ حبیبی کلیبر، رامین؛ مصرآبادی، جواد و واقف، لادن(1400). اثربخشی آموزش راهبردهای خودنظارتی توجه بر عملکردهای توجه و آگاهی واجشناختی دانشآموزان نارساخوان. مجله تفکر و کودک. سال دوازدهم( شماره 2)، 31-53.
جلالی، رستم(1391). نمونه گیری در پژوهش های کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، دوره یک شماره 4، 20-310.
حمیدی، فریده و فیاضبخش، مرضیه(1394). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانشآموزان نارساخوان. آموزش و ارزشیابی، دوره 9 (شماره35)، 13-35.
حسین خانزاده، عباسعلی؛ آزادیمنش، پگاه؛ محمدی،حاتم؛ احمدی، سوسن و صادقی، سعید(1395). اثربخشی برنامههای تقویتی حافظه فعال و ادراک دیداری بر بهبود خواندن دانشآموزان دارای اختلال خواندن. مجله مطالعات روانشناختی، دوره12 (شماره2)، 49-66.
خاوندگاران، سید محمد(1390). ارتباط بین هوش کلامی و هیجانی و توانایی درک خواندن(پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید چمران اهواز.
رضائی، اکبر؛ مصرآبادی، جواد و محمدزاده، علی(1391). رابطه بین هوشهای چندگانه و ویژگیهای شخصیتی با رویکردهای یادگیری راهبردی، سطحی و عمقی دانشجویان. فصلنامه علوم تربیتی، دوره 5 (شماره 17)، 75-94.
رضوی، عبدالحمید؛ حقیقت، شهربانو و واعظی، تکتم(1394). رشد زبان کودکان پیش دبستانی و رابطه آن با هوش کلامی، غیر کلامی و هوش کلی. فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 31 (شماره 124)، 105-120.
رستمی، یاسین(1390). بررسی رابطه رشد زبان با رشد اجتماعی دانشآموزان پایه اول شهرستان مریوان(پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
زندی، بهمن(1391). روش تدریس زبان فارسی (در دوره دبستان). تهران: انتشارات سمت.
سلطانی، اکبر؛ ادیب، یوسف؛ محمودی، فیروز؛ و واحدی، شهرام(1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی ابتدایی براساس مولفههای هوشهای چندگانه: روش آنتروپی شانون. آموزش و ارزشیابی .سال یازدهم (شماره چهل و سه)،157-183.
سلطانی، اکبر؛ ادیب، یوسف؛ محمودی، فیروز؛ و واحدی، شهرام(1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی بر اساس مولفههای هوشهای چندگانه: روش آنتروپی شانون. مطالعات اسلام و روانشناسی. دوره دوازدهم (شماره سیزده)، 22-49.
شیخ الاسلامی، علی؛ بخشایش، علیرضا؛ برزگریفرویی، کاظم؛ و مرادیعجمی، وجیهه(1396). تاثیر آموزش حافظه فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظه در دانشآموزان دارای ناتوانی خواندن. روانشناسی بالینی دوره نهم (شماره دو).46-57.
طهماسبی، ملوک(1399). اثربخشی مداخله روانشناختی قصهگویی مربیان و والدین بر هوش کلامی و ادبیات لغوی کودکان مهدکودکی اصفهان. فصلنامه آسیبشناسی، مشاوره و غنیسازی خانواده، دوره 6 (شماره2)، 51-70.
عربی جونقانی، احمد؛ سلطانی، اصغر و اسمی، کرامت(1396). تعیین ویژگیهای الگوی مطلوب برنامه درسی زبانآموزی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، دوره 11 (شماره 44)، 81-108.
عربی، احمد؛ عظیمی، اسماعیل و مهرمحمدی، محمود(1400). بررسی تطبیقی برنامه درسی زبانآموزی دوره ابتدایی کشور فنلاند و ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، دوره 16 (شماره 62)، 46-57.
عدالت، زهرا(1391). رابطه هوش کلامی-زبانی گاردنر با یادگیری مهارت خواندن و نوشتن زبان انگلیسی)پایاننامه کارشناسی ارشد(. دانشگاه خوارزمی تهران. 39-64.
عابدی، محمدرضا؛ صادقی، احمد؛ و ربیعی، محمد (1394). هنجاریابی آزمون هوشی وکسلر کودکان چهار در استان چهارمحال و بختیاری. مجله دستاوردهای روانشناختی. دوره چهارم (شماره دو)، 99-116.
یارمحمدیان، احمد(1392). تحلیل رابطه بین اختلالات یادگیری و اختلالات زبان در دانشآموزان مقطع ابتدایی. آرشیو توانبخشی، دوره 14،شماره 1، 23-31.
Al-Hidabi, D. A. AL., & Abu-Owda, M. F. (2019). The effect of steam curriculum Based on islamic perspective on 9th grade talented female students critical thinking in Gaza. International Journal of Elementary Education,8(4), 80-85. doi: 10.11648/j.ijeedu.20190804.11.
Berninger, V. W., Abbott, R. D., Trivedi, P., Olson, E., Gould, L., Hiramatsu, S., … York Westhaggen, S. (2010). Applying the Multiple Dimensions of Reading Fluency to Assessment and Instruction. Journal of Psychoeducational Assessment, 28(1), 3–18. doi:10.1177/0734282909336083.
Cancer, A., Bonacina, S., Antonietti, A., Salandi, A., Molteni, M., & Lorusso, M. L. (2020). The Effectiveness of Interventions for Developmental Dyslexia: Rhythmic Reading Training Compared With Hemisphere-Specific Stimulation and Action Video Games. Frontiers in Psychology, 11. doi:10.3389/fpsyg.2020.01158.
Cancer, A., Stievano, G., Pace, G., Colombo, A., & Antonietti, A. (2019). Cognitive Processes Underlying Reading Improvement during a Rhythm-Based Intervention. A Small-Scale Investigation of Italian Children with Dyslexia. Children, 6(8), 91. doi:10.3390/children6080091.
Clarke, V., & Brown, V. (2013). Teaching thematic analysis: Overcoming challenges And Developing strategies for Effective learning. The Psychologist, 26(2), 120-123.
Creswell, J. W.(2012 .( Educational research: Planning, Conducting And Evaluating quantitative And qualitative research. Boston: Pearson.
Eadie, P., Conway, L., Hallenstein, B., Mensah, F., McKean, C., & Reilly, S. (2018). Quality of life in children with developmental language disorder. International Journal of Language & Communication Disorders, 53(4), 799–810. doi:10.1111/1460-6984.12385.
Feeney, R., Desha, L., Ziviani, J., & Nicholson, J. M.(2012). Health-related quality-of-life of children with speech and language difficulties: A review of the literature. International Journal of Speech-Language Pathology, 14(1), 59–72.
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1989). Fourth generation evaluation. New bury park,Ca: Sage.
Harrison, E., Wood, C., Holliman, A. J., & Vousden, J. I. (2017). The immediate and longer-term effectiveness of a speech-rhythm-based reading intervention for beginning readers. Journal of Research in Reading, 41(1), 220-241. doi:DOI:10.1111/1467-9817.12126.
Hubert-Dibon, G., Bru, M., Gras Le Guen, C., Launay, E., & Roy, A. (2016). Health-Related Quality of Life for Children and Adolescents with Specific Language Impairment: A Cohort Study by a Learning Disabilities Reference Center. PLOS ONE, 11(11), 1-14. doi:10.1371/journal.pone.0166541.
Maharani, D. S., Kurniaman, O., & Noviana, E.(2019). Development of Instruments for Assessing Linguistic Intelligence in Elementary Schools. Journal of Teaching and Learning in Elementary Education (JTLEE), 2(2), 136-144. http://dx.doi.org/10.33578/jtlee.v2i2.7650.
McKean, C., Reilly, S., Bavin, E. L., Bretherton, L., Cini, E., Conway, L., … Mensah, F. (2017). Language Outcomes at 7 Years: Early Predictors and Co-Occurring Difficulties. Pediatrics, 139(3), 1-12. doi:10.1542/peds.2016-1684.
Nikolaev, B & McGee, J. J .(2016). Relative Verbal Intelligence and Happiness. Intelligence. I31, J6.
Nuket, G & Deniz, O.(2017). The Development of Multiple Intelligence with Storytelling. Journal International Journal of Educational Sciences, 15(1-2). pages 34-44.
Ozcebe, E., Noyan Erbas, A., & Karahan Tigrak, T. (2019). Analysis of behavioural characteristics of children with developmental language disorders. International Journal of Speech-Language Pathology, 22(1), 30–36. doi:10.1080/17549507.2019.1571631.
Ramsden, S et al. (2013). Verbal and nonverbal intelligence changes in the teenage brain. Europe PMC Funders Group. 479(7371). 113–116.
Schoon, I., Parsons, S., Rush, R., & Law, J. (2010). Children’s Language Ability and Psychosocial Development: A 29-Year Follow-up Study. PEDIATRICS, 126(1), 73–80. doi:10.1542/peds.2009-3282.