بهرنگی، صمد (1390). ماهی سیاه کوچولو، چاپ دوم، تهران: مؤسسة فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر.
بیضائی، بهرام (1353). حقیقت و مرد دانا، چاپ دوم، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خانلری، زهرا (1382). افسانة سیمرغ، اقتباس از منطق الطیر عطار، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
خسرونژاد، م. (1388). دیگرخوانیهای ناگزیر، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، م. (1388). معصومیت و تجربه درآمدی بر فلسفه ادبیات کودک، تهران: نشر مرکز.
خسرونژاد، م. (1389). «کفشهای هیپا و شیپا»، از مجموعه داستانهای فکری 2، چاپ دوم، مشهد: به نشر.
سیدآبادی، علیاصغر (1388). خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟، تهران: نشر افق.
گال، م. و دیگران (1389). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، جلد دوم (ترجمة احمدرضا نصر و همکاران)، تهران: سمت و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
لسنیکـابر اشتاین، ک. (1387). «تأملی در چیستی ادبیات کودک و کودکی»، ترجمة طاهره آدینهپور، در دیگرخوانیهای ناگزیر، رویکردهای نقد و نظریة ادبیات کودک، صص 291-322.
میرصادقی، جمال. (1380). عناصر داستان، ویرایش سوم، تهران: سخن.
نودلمن، پری. (1997). «لذت و گونه ادبی: ژرفاندیشیهایی درباره ویژگیهای ادبیات داستانی کودکان»، ترجمة داود خزایی، در دیگرخوانیهای ناگزیر، رویکردهای نقد و نظریة ادبیات کودک، صص 419-444.
هانت، پیتر. (1984). «نقد ادبی کودکگرا: خردهفرهنگ کودک، کتاب و منتقد»، ترجمة عبدالحسین پارسی، در دیگرخوانیهای ناگزیر، رویکردهای نقد و نظریة ادبیات کودک، صص 621-648.
یوشیج، نیما (1357). توکایی در قفس، چاپ یازدهم، تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
Barnard, B., & Winn, D. (2006). Access Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, and Drama, Michael Rosenberg.
Hunt, P. (2006). “Introduction”, In Peter Hunt (Ed.), Children’s Literature: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies, I (1-7), London: Routledge.
Lewis, D. (2000). “The Interaction of Word and Image in Picturebooks: A Critical Survey”, In Peter Hunt (Ed.), Children’s Literature: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies, I (294-309), London: Routledge.
McGillis, R. (2008). What Is Children’s Literature? The Hidden Adult: Defining Children’s Literature, Baltimore: Johns Hopkins UP.
Nikolajeva, M. (2010). Power, Voice and Subjectivity for Young Readers, London: Routledge.
Nodelman, P. (2000). “The Implied Viewer: Some Speculations about What Children’s Picture Books Invite Readers to Do and Be”, In International Journal of the Center for Research and Education in the Arts at University of Technology, Sydney (CREArTA 1.1 (June 2000): 23-43.
Perrine, L. (2001). Literature: Structure, Sound, and Sense, 2th ed., United State of America: Harcourt Brace Jovanovich, INC
Wilson Melissa B. (2009). “Condtructions of Childhood Found in Award-winning Children’s Literature”. A Dissertation Submitted to the Faculty of the Deoartment of Language, Reading, and Culture In Partial Fulfillment of the Requirements For the Degree of Doctor of Philosophy In the Graduate College, The University of Arizona.