جان بزرگی، مسعود، نوری، ناهید، حسینی، خیرالنسا (1385)، «بررسی ساخت ارزشی خانواده با حرمت خود دانش آموزان»، ماه نامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، س 13، ش 19، ص 53 - 64.
حیدری نسب، فرحناز، کزازی، میرجلال الدین، بیگزاده، خلیل (1400)، «شگردهای فکرورزی در داستانهای فرهاد حسنزاده بر پایه نظریه لیپمن (مطالعه موردی: داستانهای گروه سنی الف، ب و ج)»، تفکر و کودک، س 12، ش 2، ص 183 - 211
دهقانی، شهلا، بلندهمتان، کیوان (1396)، «تربیت اخلاقی، مبتنی بر ادبیات داستانی: تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی»، نشریه نظریه و عمل در برنامه درسی، ش 10، ص 5 - 32.
رمضانی فینی، معصومه، باقری نوع پرست، خسرو، قائدی، یحیی (1397)، «بررسی نسبت تفکر انتقادی در فلسفه اجتماعی ورکهایمر و برنامه فلسفه برای کودکان و ارائه الگویی به منظور پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی»، نشریه فلسفه تربیت، دوره 3 ، ش 2، ص 63 - 93.
ساکی، رضا (1389)، سواد پژوهشی معلم (راهنمایی برای ژرف اندیشی درباره یاددهی - یادگیری)، چاپ 1، دانش آفرین.
عابدی، منیره، نوروزی، رضاعلی، حیدری، محمدحسین، مهرابی، حسینعلی (1397)، «ارائه مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی»، نوآوری های آموزشی س 17، ش 65، ص 131 - 150.
قائدی، یحیی، دیباواجری، محمد (1390)، «ارائه چارچوبی برای ارزشیابی فلسفه به عنوان درسی برای کودکان، پیشنهاد چارچوبی برای ارزشیابی برنامه درسی فلسفه برای کودکان»، اندیشه های نوین تربیتی دوره هفتم، ش 4، ص 35 -58.
کوهی اصفهانی، هاجر، کشاورز، سوسن (1398)، «تفکر مراقبتی از منظر آیات قرآنی، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام» س7، ش 12، ص 169 -192.
نیکوگفتار ، منصوره (1386)، «رابطه بین سلسله مراتب ارزشها و سلامت عمومی، پژوهشهای روانشناختی» ش 1 و 2، ص 79 - 92.
هدایتی، مهرنوش، رضایی، محمدهاشم، پیرانی، ذبیح، هاشمی، مسعود (1395)، «تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر نگرش ارزشی دانشآموزان پسر پایه هفتم دبیرستان شهر خرمآباد»، تفکر و کودک، س 7، ش 2، ص 79 - 104
هدایتی، مهرنوش (1397)، «بازتعریف دوستی، در حلقه های کندوکاو فلسفی»، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت س 8 ، ش 1، ص 21 – 42.
Burgh G, Yorshansky M (2011). Communities of inquiry: Politics, power and group dynamics. Educ Philos Theory. 43(5):436-452.
Chen-Tao, L., C. Chia-Ping and L. Bella Ya-Hui (2011), “Is Appreciative Inquiry Thinking Training also Effective in Virtual Environment?”, Human Organization, vol. 67, no. 4.
Daniel M, Auric E (2011). Philosophy, critical thinking and philosophy for children. Educ Philos Theory. 43(5):415-435.
Decety J, Howard LH (2013). The role of affect in the neurodevelopment of morality. Child Dev Perspect. 7(1):49-54.
Dombaycı MA, Demir M, Tarhan S, Bacanlı H (2011). Quadruple thinking: caring thinking. Procedia Soc Behav Sci. 12:552-561.
Dombayci MA (2014). Philosophy for children and social inquiry: An example of education for democratic citizenship through political philosophy. Cumhuriyet Int J Educ. 3(2):85-101.
Gaedi, Y. ,Mahdian, M. ,Fomani, Fk. (2015) Identifying Dimensions of Creative Thinking in Preschool Children during Implementation of philosophy for Children (P4C) Program: A Directed Content Analysis. American Journal of Education Research.3(5): 547-551.
Iwamoto DK, Liu WM (2010). The impact of racial identity, ethnic identity, Asian values and race-related stress on Asian Americans and Asian international college students’ psychological well-being. J Couns Psychol. 57(1):79-91.
Karabati S, Cemalcilar Z(2010). Values, materialism, and well-being: A study with Turkish university students. J Econ Psychol. 31(4):624-633.
Kelly SA, Melnyk BM, Jacobson DL, O'Haver JA. Correlates among healthy lifestyle cognitive beliefs, healthy lifestyle choices, social support, and hralthy behaviors in adolescenents: Implication for behavioral change startegies and future research. Journal of pediatric health care. 201; 25(4):216-223.
Lipman, M. (1995), “Caring as Thinking”, Inquiry: Critical Thinking Across the Disciplines, vo.. 15, no. 1.
Maercker A, Mohiyeddini C, Müller M, Xie W, Zhi Hui Yang ZH, Wang J, Müller J (2009). Traditional versus modern values, self-perceived interpersonal factors, and posttraumatic stress in Chinese and German crime victims. Psychol Psychother. 82(Pt 2):219-232.
Mika'ili Moni', Farzaneh .(1387). The Comparison of Mental and well-being of Mothers with and without mentally retarded Elementary Students.
Murehouse, R. (1993)."Philosophy for Children", Curriculum and Practice, in Thinking, Vol. 1, No.3.
Noddings, N. ( 2008),”Caring and Peace Education”, in: Encyclopedia of Peace Education, M. Bajaj (ed.), Charlotte: Information Age.
Petchtonr, P. , Chaijaroen, S.(2011). The development of web-based learning environments model to enhance codnitive skills and critical thinking for undergradate students. Procedia Social and Behavioral Sciences. 46:5900-5904.
Ryan, R. M & Deci, E. L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudemonics well–being. Annual Review of psychology. 52:141-166.
Ryff, C.D. & Singer, B. (1998). The contours of positive human health. Psychological Inquiry, 9, 1- 28.
Russell, J. (2002), “Moral Consciousness in a Community of Inquiry”, Moral Education, vol. 31, no.2.
Seligman, M. E. P. (1999). The president s address. American Psychologist, 54, 559-562.
Seligman, M. E. P. , Steen, T. A. , Park, N. , &Peterson, C. (2005). Positive psychology
progress: Empirical validation of interventions. American Psychologist,60 ,410 - 421.
Sharp, A. M. (2007), “Education of the Classroom Community of Inquiry”, Gifted Education International, vol. 22, no. 2-3.
The perspective of the Islamic Republic of Iran on the horizon of 1404 AH [Internet]. Tehran: Islamic Parliament Research Center of The Islamic Republic of IRAN; 2003 [cited 12 Aug 2015]. Available from: https://rc.majlis.ir/fa/law/show/132295. [Persian]
White S (2011). Designing defensible classroom programs for gifted secondary school learners: a handbook for teachers. 1st Edition. Auckland: Gifted Education Consultancy.