اعتصامی، حمیده و شفیع آبادی، عبدالله، (1398)، «اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر رشد اخلاقی دانش آموزان پسر پایه ششم دبستان»، فرهنگ مشاوره و روان درمانی، س13، ش52، صص 255-233.
بدری گرگری، رحیم و واحدی، زهرا (1394)، «تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانش آموزان دختر»، فصلنامه تفکر و کودک، س6، ش1، صص 17-1.
سلیمان پورعمران، محبوبه و یساولی، ناهید (1400)، «تأثیر برنامه درسی P4C (فلسفه برای کودکان) بر عشق به یادگیری و قضاوت اخلاقی کودکان»، فصلنامه تفکر و کودک، س12، ش1، صص 73-59.
سهیلا جلیلیان، سهیلا، عظیم پور، احسان و جلیلیان، فریبا (1395)، «اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش توانایی حل مسأله و قضاوت اخلاقی در دانش آموزان»، پژوهش های تربیتی، ش32، صص 101-80.
حمیدی، فریده، امام جمعه، محمدرضا و نامی، امیر (1399)، «تأثیر روش تدریس گفتگویی در حلقه های کندوکاو فلسفی بر تفکر تأملّی دانش آموزان ابتدایی»، مجله تازه های علوم شناختی، د22، ش2، صص 131-120.
خسروی، زهره و باقری، خسرو (1387)، «راهنمای درونی کردن ارزش های اخلاقی از طریق برنامه درسی»، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، س2، ش8، صص 105-81.
عبداله پور، رؤیا، سرمدی، محمدرضا، پیرانی، ذبیح و سیفی محمد (1398)، «تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان (فبک) بر نگرش اخلاقی دانشآموزان و تبیین مؤلفههای آن ازمنظر قرآن»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ش43، صص 143-113.
عظیم پور، علی رضا، اسکندی، حسین و ابراهیمی قوام، صغری (1395)، «بررسی اثرگذاری آموزش فلسفه به کودکان بر تحول اخلاقی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی در شهر تهران»، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، ش23، صص 82-65.
مرعشی، منصور، رحیمی نسب، حجت الله و لسانی، مهدی (1387)، «امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی»، فصلنامه نوآوری های آموزشی، س7، ش28، صص 28-7.
نادری، عزت الله، تجلی نیا، امیر، شریعتمداری، علی و سیف نراقی، مریم (1391)، «بررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در پرورش خلاقیت دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه 9 تهران»، فصلنامه تفکر و کودک، س3، ش5، صص 117-91.
نویدیان، انور، واحدی، شهرام، فتحی آذر، اسکندر و بدری گرگری، رحیم (1398). «تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان با استفاده از داستانهای بومی در رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی»، تدریس پژوهی، س 7، ش 3، صص 69-54.
Audi, R. (2009). Moral virtue and reasons for action. Philos. Issues, 19, 1-20.
Bleazby, J. (2020). Fostering moral understanding, moral inquiry & moral habits through philosophy in schools: a Deweyian analysis of Australia’s Ethical Understanding curriculum. Journal of Curriculum Studies, 52, 84-100.
Calado, F., Alexandre, J., & Griffiths, M.D. (2017). Prevalence of adolescent problem gambling: a systematic review of recent research. Journal of Gambling Studies, 33, 397-424.
Cassidy, C. (2022). Philosophy with Children as and for Moral Education. In: Conceptions of Childhood and Moral Education in Philosophy for Children (Eds. Dina MendonçaFlorian Franken Figueiredo). J.B. Metzler, Berlin, Heidelberg.
Cassidy, C., Marwick, H., Deeney, L., & McLean, G. (2018). Philosophy with children, self-regulation and engaged participation for children with emotional-behavioural and social communication needs. Emotional and Behavioural Difficulties, 23 (1), 81-96.
Catalano, R.F., Berglund, M.L., Ryan, J.A., Lonczak, H.S., & Hawkins, J.D. (2004). Positive youth development in the United States: research findings on evaluations of positive youth development programs. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 591, 98-124.
Cohen, T.R., & Morse, L. (2014). Moral character: what it is and what it does. Research in Organizational Behavior, 34, 43-61.
Cohen, T.R., Panter, A.T., Turan, N., Morse, L., & Kim, Y. (2014). Moral character in the workplace. Journal of Personality and Social Psychology, 107 (5), 943-963.
Cook, E.C., Pflieger, J.C., Connell, A.M., & Connell, C.M. (2015). Do specific transitional patterns of antisocial behavior during adolescence increase risk for problems in young adulthood? Journal of Abnormal Child Psychology, 43, 95-106.
Crossan, M., Mazutis, D., Seijts, G., & Gandz, J. (2013). Developing leadership character in business programs. Academy of Management Learning and Education, 12 (2), 285-305.
Curtis, E., Lunn Brownlee, J., & Spooner-Lane, R. (2020). Teaching perspectives of philosophical inquiry: Changes to secondary teachers’ understanding of student learning and pedagogical practices. Thinking Skills and Creativity, 38, 100711.
Di Masi, D., & Santi, M. (2016). Learning democratic thinking: A curriculum to philosophy for children as citizens. Journal of Curriculum Studies, 48(1), 136-150.
García-Moriyón, F., González-Lamas, J., Botella, J., González Vela, J., Miranda-Alonso, T., Palacios, A., & Robles-Loro, R. (2020). Research in moral education: the contribution of P4C to the moral growth of students. Education Sciences, 10, 1-13.
Humberto, M., Moura, F., & Giannotti, M. (2022). Incorporating children's views and perceptions about urban mobility: Implementation of the “philosophy with children” inquiry approach with young children. Travel Behaviour and Society, 26, 168-177.
Jensen, S.S. (2021). The Impact of philosophy with children from the perspective of teachers. Educational Studies, doi: 10.1080/03055698.2020.1871323.
Lam, C.M. (2021). The impact of Philosophy for Children on teachers’ professional development. Teachers and Teaching, 27 (7), 642-655.
Liu, X., Lv, Y., Ma, Q., Guo, F., Yan, X., and Ji, L. (2016). The basic features and patterns of character strengths among children and adolescents in china. Studies of Psychology and Behavior, 14, 167-176.
Lo, T.W., Cheng, C.H.K., Wong, D.S.W., Rochelle, T.L., & Kwok, S.I. (2011). Self-esteem, self-efficacy and deviant behavior of young people in Hong Kong. Advances in Applied Sociology, 1, 48-55.
Martin, D.E., & Austin, B. (2010). Validation of the moral competency inventory measurement instrument: Content, construct, convergent and discriminant approaches. Management Research Review, 33 (5), 437-451.
Mehdiyev, G., & Yarali, K.T. (2020). The Effectiveness of training of philosophy with children on children’s attitudes toward human values. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 251-279.
Morales- Sanchez, R., Cabello- Medina, C., 2015. Integrating character in management: virtues, character strengths, and competencies. Business Ethics: A European Review, 24, S156-S174.
Park, N., & Peterson, C. (2006). Moral competence and character strengths among adolescents: the development and validation of the Values in Action Inventory of Strengths for Youth. Journal of Adolescence, 29, 891-909.
Rombout, F., Schuitema, J.A., & Volman, M.L.L. (2022). Teaching strategies for value-loaded critical thinking in philosophy classroom dialogues. Thinking Skills and Creativity, 43, 100991.
Säre, E., Luik, P., & Tulviste, T. (2016). Improving preschoolers’ reasoning skills using the philosophy for children programme. Trames: A Journal of the Humanities and Social Sciences, 20(3), 273-295.
Shek, D.T.L., & Zhu, X. (2018). Self-reported risk and delinquent behavior and problem behavioral intention in Hong Kong adolescents: the role of moral competence and spirituality. Frontiers in Psychology, 9, 430.
Stams, G.J., Brugman, D., Dekovic, M., van Rosmalen, L., van der Laan, P., & Gibbs, J. C. (2006). The moral judgment of juvenile delinquents: a metaanalysis. Journal of Abnormal Child Psychology, 34, 697-713.
Valor, C., Antonetti, P., & Merino, A. (2020). The relationship between moral competences and sustainable consumption among higher education students. Journal of Cleaner Production, 248, 119161.
van der Straten Waillet, N., Roskam, I., & Possoz, C. (2015). On the epistemological features promoted by ‘philosophy for children’ and their psychological advantages when incorporated into RE. British Journal of Religious Education, 37(3), 273-292.
Vansieleghem, N. (2014). What is philosophy for children? From an educational experiment to experimental education. Educational Philosophy and Theory, 46, 1300-1310.
Vansieleghem, N., & Kennedy, D. (2011). What is philosophy for children, what is philosophy with children—After Matthew Lipman? Journal of Philosophy of Education, 45, 171-182.
Wang, J., Ferris, K.A., Hershberg, R.M., & Lerner, R.M. (2015). Developmental trajectories of youth character: a five-wave longitudinal study of cub scouts and non-scout boys. Journal of Youth and Adolescence, 44, 2359-2373.
Yan, S., Walters, L.M., Wang, Z., & Wang, C.C. (2018). Meta-analysis of the effectiveness of philosophy for children programs on students’ cognitive outcomes. Analytic Teaching and Philosophical Praxis, 39, 13-33.
Zulkifli, H., & Hashim, R. (2020). Philosophy for children (P4C) in improving critical thinking in a secondary moral education class. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19 (2), 29-45.