برنه فیه، اسکار. (1389). شناخت یعنی چه. (ترجمه آرزو نیر احمدی). تهران: انتشارات شهرتاش.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره و عبدلی، افسانه. (1389). «روند تحول تفکر انتقادی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد». نشریه مطالعات تربیتی و روانشناسی. دوره 11. شماره 2. صص 103- 120
جنگی زهی شستان، حمیدرضا، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی احمد آبای، محمدرضا، پزشک، شهلا و دلاور، علی. (1395). «طراحی و اعتبار سنجی الگوی چندرسانهای آموزشی برای دانش آموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه کودکان استثنائی». سال شانزدهم. شماره 1.
چالمه، رضا، فولادچنگ، محبوبه، جوکار، بهرام و فصیلت پور، مسعود (1400). بررسی نقش واسطهای ذهن آگاهی در رابطه بین محیط حامی خود پیروی و تفکر انتقادی در دانش آموزان. ماهنامه علوم روانشناختی. دوره بیستم. شماره 107.
خزائی، ثریا و عارفی، محبوبه (1399). بررسی سطح حضور آموزشی، اجتماعی و شناختی در دورههای مبتنی بر وب (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی). رویکردهای نوین آموزشی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان. سال پانزدهم، شماره 2، پیاپی 32.
دره زرشکی، نسرین، برزگر بفرویی، کاظم و زندوانیان، احمد. (1396). «اثربخشی آموزش به شیوه حلقههای کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره ابتدایی». فصلنامه روانشناسی شناختی. دوره 5. شماره 2.
زارعی زوارکی، اسماعیل و احمدی، روشن (1394). رویکرد یادگیری تلفیقی برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی. نشریه پژوهش در آموزش. جلد 1. شماره 5.
زارعی زوارکی، اسماعیل، کبیری، علیاکبر، قائدی، یحیی، دلاور، علی و نیلی محمدرضا (1400). طراحی و اعتبار یابی مدل آموزشی بهمنظور بهکارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان برای دانش آموزان بااستعداد. روانشناسی افراد استثنای. سال یازدهم. شماره 41.
سرگزی، حسینعلی، غلامرضا، خوش فر و جندقی میر محله، فاطمه. (1394). «بررسی مهارتهای تفکر انتقادی. مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان». کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی. ایران: تهران مرکز همایشهای بین المللی صداوسیما.
سیلور ستاین، شل. (1377). درخت بخشنده. (ترجمه رضی هیرمندی). تهران: انتشارات آروین.
شاهمحمدی، نیره. (1399). بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم. نشریه تفکر و کودک. دوره 11. شماره 1. پیاپی 21.
طوفانی نژاد، احسان و زارعی زوارکی، اسماعیل (1396). تأثیر آموزش تلفیقی بر میزان یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی. فصبامه اندیشههای نوین تربیتی. دوره 13. شماره 1.
عبدالهزاده، علیاکبر (1392). مقایسه کارایی دوره یادگیری ترکیبی با دورههای یادگیری الکترونیکی و حضوری در درس ریاضی دریمان دانش آموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان شهرستان اردبیل. اندیشههای نوین تربیتی. دوره 9. شماره 2.
فتاحی، حسین (1399). فیل در تاریکی. مجموعه قصههای تصویری از مثنوی جلد 6. تهران: انتشارات قدیانی.
فیروز، فاطمه و عبدالملکی، سودابه. (1396). «تأثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر تفکر انتقادی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان». پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی. دوره هفتم. شماره 2. صص 64-49.
قائدی، یحیی و سلطانی، سحر. (1396). ماجراهای ساینا. تهران: انتشارات مرآت.
قائدی، یحیی و لطفی، نسرین (1397). مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستانهای دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران. تهران: انتشارات مرآت.
قائدی، یحیی. (1399). الاغ در جاده. تهران: انتشارات پی نما.
قائدی، یحیی. (1399). پرسندو اسیر جاده. تهران انتشارات پی نما.
کاووسی، مریم. (1399). تأثیر روش افسانه زدایی علمی بر رشد تفکر انتقادی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه. نشریه پویش در آموزش علوم انسانی دانشگاه فرهنگیان. شماره 20.
کبیری، علیاکبر، قاسمی، علی، زارعی زوارکی، اسماعیل، ریوندی، ریحانه (1399). تأثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به کمک فناوری بر خوشبینی تحصیلی و انگیزش پیشرفت در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی شهر همدان فصلنامه راهبردهای شناختی همدان. دوره 8. شماره 15.
کمالی زارچ، محمود و اریان، جابر. (1399). «تعیین اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی و تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان». مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعهشناسی. سال سوم. شماره 12. صص 44-35.
لیمن، متیو. (1395). پیکسی. (ترجمه اسفندیار تیموری و یحیی قائدی). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
محمودی بردزردی، سعید، فتحی آذر، اسکندر، محمودی، فیروز و بدری گرگری، رحیم. (1397). «بررسی اثربخشی الگوی آموزشی پرسش و پاسخ و درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم بر درک مفاهیم تفکر انتقادی دانش آموزان». مجله روشها و مدلهای روانشناختی. شماره 31. صص 130-111.
مرادی، رحیم، زارعی زوارکی، اسماعیل، شریفی درآمدی، پرویز، نیلی احمدآبادی، محمدرضا و دلاور، علی (1398). غنیسازی برنامه درسی زبان انگلیسی با رویکرد فناوری کمکی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان با آسیبهای جسمی_ حرکتی. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. دوره 12. شماره 1.
مسعودیان، پریسا، دوایی، مهدی، انصاریان، فهیمه و خسروی، عالی اکبر. (1397). «طراحی الگوی تفکر انتقادی بر اساس نظریه ساختن گرایی ویگوتسکی و تأثیر آن بر تفکر انتقادی دانش آموزان». فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی. دوره 12. شماره 41.
ون هاف، نلسون (1396). پسری با ذهن قوی (ترجمه معصومه نفیسی). تهران: انتشارات مهرسا.
Albiladi, W. S., & Alshareef, K. K. (2019). Blended learning in English teaching and learning: A review of the current literature. Journal of Language Teaching and Research, 10(2), 232-238.
Alnahdi, G. (2014). Assistive technology in special education and the universal design for learning. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 13(2), 18-23.
Audity, T. I. (2021). Blended teaching technique in the modern educational system: its opportunities and obstacles for tertiary level students of Bangladesh (Doctoral dissertation, Brac University).
Ayob, N. S., Abd Halim, N. D., Zulkifli, N. N., Zaid, N. M., & Mokhtar, M. (2020). Overview of blended learning: The effect of station rotation model on students’ achievement. Journal of Critical Reviews, 7(6), 320-326.
Bayley, S. (2021). Working with assumptions in international development program evaluation.
Blair, J. A., Allen, D., Bailin, S., Barnett, A., Battersby, M., Dai, Y., ... & Bowell, T. (2021). Studies in Critical Thinking. Windsor Studies in Argumentation.
Bruggeman, B., Tondeur, J., Struyven, K., Pynoo, B., Garone, A., & Vanslambrouck, S. (2021). Experts speaking: Crucial teacher attributes for implementing blended learning in higher education. The Internet and Higher Education, 48, 100772.
Caminada, M., & Amgoud, L. (2007). On the evaluation of argumentation formalisms. Artificial Intelligence, 171(5-6), 286-310.
Darling-Hammond, L., & Barron, B. (2008). How can we teach for meaningful learning. Powerful learning, 1-10.
Elder, L., & Paul, R. (2020). Critical thinking: Learn the tools the best thinkers use. Foundation for Critical Thinking.
Elfatihi, M. (2017). A rationale for the integration of critical thinking skills in EFL/ESL instruction. Higher Education of Social Science, 12(2), 26-31.
Frolova, E. V., Ryabova, T. M., & Rogach, O. V. (2019). Digital Technologies in Education: Problems and Prospects for" Moscow Electronic School" Project Implementation. European Journal of Contemporary Education, 8(4), 779-789.
Gatley, J. (2020). Philosophy for children and the extrinsic value of academic philosophy. Metaphilosophy, 51(4), 548-563.
Gayed, A., Tan, L., LaMontagne, A. D., Milner, A., Deady, M., Milligan-Saville, J. S., ... & Harvey, S. B. (2019). A comparison of face-to-face and online training in improving managers' confidence to support the mental health of workers. Internet Interventions, 18, 100258.
Ghorbani, A., Ouyang, D., Abid, A., He, B., Chen, J. H., Harrington, R. A., ... & Zou, J. Y. (2020). Deep learning interpretation of echocardiograms. NPJ digital medicine, 3(1), 1-10.
Higuchi, S., & Splitter, L. J. (2019). Philosophy for children in Confucian societies: The case of Japan. In Philosophy for Children in Confucian Societies (pp. 117-140). Routledge.
Khalil, M. K., Abdel Meguid, E. M., & Elkhider, I. A. (2018). Teaching of anatomical sciences: A blended learning approach. Clinical Anatomy, 31(3), 323-329.
Krishnan, S. (2018). Students’ perceptions of learning mode in mathematics. MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 32-41.
Kulaylat, A. N., Schubart, J. R., Schaefer, E. W., Hollenbeak, C. S., Cooper, A. B., & Gusani, N. J. (2015). Costs of hepato-pancreato-biliary surgery and readmissions in privately insured US patients. journal of surgical research, 199(2), 478-486.
Matthee, M., & Turpin, M. (2019). Teaching critical thinking, problem solving, and design thinking: Preparing IS students for the future. Journal of Information Systems Education, 30(4), 242-252
Miled, A. B., Dhaouadi, R., & Mansour, R. F. (2020). Knowledge Deduction and Reuse Application to the Products’ Design Process. International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering, 30(02), 217-237.
Murris, K. (2016). The posthuman child: Educational transformation through philosophy with picturebooks. Routledge.
Posey, L., & Pintz, C. (2017). Transitioning a bachelor of science in nursing program to blended learning: Successes, challenges & outcomes. Nurse education in practice, 26, 126-133.
Radulović, L., & Stančić, M. (2017). What is needed to develop critical thinking in schools?. Center for Educational Policy Studies Journal, 7(3), 9-25.
Rasmitadila, R., Widyasari, W., Humaira, M., Tambunan, A., Rachmadtullah, R., & Samsudin, A. (2020). Using blended learning approach (BLA) in inclusive education course: A study investigating teacher students’ perception. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 15(2), 72-85.
Shanta, S., & Wells, J. G. (2020). T/E design based learning: assessing student critical thinking and problem solving abilities. International Journal of Technology and Design Education, 1-19.
Shohel, M. M. C., Cann, R., & Atherton, S. (2020). Enhancing student engagement using a blended learning approach: Case studies of first-year undergraduate students. International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL), 12(4), 51-68.
Stamer, T. (2016). Promoting learning strategies in students with learning disabilities through blended learning (Doctoral dissertation, McKendree University).
Supriyatno, T., Susilawati, S., & Ahdi, H. (2020). E-learning development in improving students' critical thinking ability. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(5), 1099-1106.
Susanna, V. (2022). Information and Communication Technologies in Education. Eurasian Journal of Learning and Academic Teaching, 6, 89-93.
Topping, K. J., Trickey, S., & Cleghorn, P. (2019). A Teacher's Guide to Philosophy for Children. Routledge.
Violante, M. G., & Vezzetti, E. (2017). Design and implementation of 3D Web-based interactive medical devices for educational purposes. International Journal on Interactive Design and Manufacturing (IJIDeM), 11(1), 31-44.
Yaldız, N., & Bailey, M. (2019). The effect of critical thinking on making the right decisions in the new venture process. Procedia Computer Science, 158, 281-286.