اصغری مقدم، محمدعلی، الهام حکیمی راد، و طاهره رضازاده (1387). «اعتباریابی مقدماتی نسخة تجدیدنظر شدة پرسشنامة حالت ـ صفت بیان خشم در جمعیت دانشجویی»، دو ماهنامة علمی و پژوهشی دانشگاه شاهد، س 15، ش 28.
پورحسین، مژده، رحمتاله نورانیپور و پریوش وکیلی (1388). «بررسی میزان سودمندی آموزش مدیریت خشم در کاهش و مهار خشم در دانشآموزان دختر پایة اول متوسطة منطقة 13 شهر تهران»، تازهها و پژوهشهای مشاوره، ج 8، ش 31.
تجلینیا، امیر، عزتاله نادری، مریم سیف نراقی و علی شریعتمداری (1391). «بررسی نقش برنامة فلسفه برای کودکان بر پرورش خلاقیت دانشآموزان پسر پایة اول مقطع متوسطة شهر تهران»، دوفصلنامة تفکر و کودک، دورة سوم، ش 5.
خدایاریفرد، محمد، مسعود غلامعلی لواسانی، سعید اکبری زرادخانه، و سمیه لیاقت (1389). «استانداردسازی سیاهة ابراز خشم صفت ـ حالت 2 اسپیلبرگر»، فصلنامة علمی پژوهشی توانبخشی، دورة یازدهم، ش 1.
درایدن، ویندی (1391). شناخت مشکلات هیجانی از دیدگاه رفتاردرمانی عقلانی ـ هیجانی، ترجمۀ رامین کریمی و وحیده علیمحمدی، تهران: دانژه.
دیویی، جان (1376). منطق: تئوری تحقیق، ترجمة علی شریعتمداری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رمضانپور، شیوا (1387). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی آموزش فلسفه برای کودکان پایۀ سوم ابتدایی بر پرورش مهارتهای شهروندی آنان»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
شارپ، آن مارگارت (1392). «فلسفهورزی در دنیای عواطف»، ترجمة پریسا اباذری، مجلة نارنگی، ش 6.
شکیبایی، فرشته، مهدی تهرانیدوست، زهرا شهریور، و شروین آثاری (1383). «گروهدرمانی مدیریت خشم با رویکرد شناختی ـ رفتاری در نوجوانان مؤسسهای»، تازههای علوم شناختی، س 6، ش 1 و 2.
صادقی، احمد، سیداحمد احمدی، و محمدرضا عابدی (1381). «بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوة عقلانی ـ رفتاری ـ عاطفی»، مجلة روانشناسی و علوم تربیتی، ش 21.
فراهانی، محمدتقی، ولیاله فرزاد، و فاطمه مختاری (1387). «بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامة بروز خشم حالتی ـ صفتی اسپیلبرگر (فرم شمارة 2)»، مجلة روانشناسی و علوم تربیتی، س 38، ش 4.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
کاپلان، پ. ا (1383). سفر پرماجرای کودک (روانشناسی رشد)، ترجمة م. فیروزبخت، تهران: مؤسسة خدمات فرهنگی رسا.
کلینکه، آلک ریس (1386). مهارتهای زندگی، ترجمة شهرام محمدخانی، تهران: رسانههای تخصصی.
کم، فیلیپ (1386).
داستانهای فکری، 3 جلد، ترجمة فرزانه شهرتاش، مژگان رشتچی، و نسرین ابراهیمی لویه، تهران: شهرتاش.
لیپمن، متیو (1389). لیزا: کودکی در مدرسه، ترجمة حمیده بحرینی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مرعشی، سیدمنصور (1385). «بررسی تأثیر اجتماع پژوهشی در برنامة آموزش فلسفه به کودکان و تأثیر بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پایۀ سوم راهنمایی مدارس نمونهدولتی شهر اهواز»، رسالۀ دکتری، دانشگاه شهید چمران اهواز، رشتۀ علوم تربیتی.
منصفی، لیلا (1388). «تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان بر روی قضاوت اخلاقی کودکان دختر پایۀ چهارم ابتدایی منطقۀ 5 تهران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، رشتۀ روانشناسی.
ناجی، سعید و پروانه قاضیزاده (1386). «بررسی نتایج برنامة فلسفه برای کودکان ری، مهارتهای استدلالی و عملکرد رفتاری کودکان»، فصلنامه مطالعات برنامة درسی، س 2، ش 7.
ناجی، سعید و سمیه خطیبیمقدم (1389). «آموزش تفکر به کودکان راهی برای دستیابی به صلح جهانی»، دوفصلنامة تفکر و کودک، س 1، ش 2.
نادری، عزتالله و مریم سیف نراقی (1390). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی، تهران: ارسباران.
وکیلی، پریوش (1386). «ارزیابی تأثیر آموزش مهارت حل مسئله (P.S.S.T) در کنترل خشم نوجوانان پسر 12-15 ساله»، اندیشه و رفتار، دورۀ دوم، ش 6.
هدایتی، مهرنوش (1388). «بررسی تأثیر اجرای برنامة فلسفه برای کودکان بهصورت اجتماع پژوهشی بر افزایش عزت نفس و بهبود روابط میانفردی در دانشآموزان پایة ابتدایی شهر تهران»، رسالۀ دکتری، رشتۀ مشاوره، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران.
هدایتی، مهرنوش (1390). «فلسفه برای کودکان و کنترل پرخاشگری»، دوفصلنامة تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 2، ش 1.
Constantineaut, Philippe (2005). Philosophy in the Age of Democracy: Moral and Civic Education, Ontario: Congress of the Canadian Philosophical Association, University of Western Ontario.
Ellis, A. (1998). Anger, How to Live with and without it, New York: JAICO Publishing CO.
Feindler, E. L. (1995). “Ideal Treatment Package for Children and Adolescents with Anger Disorder”, In H. Kassinove (ed.) Anger Disorder Definition, Diagnosis and Treatment. Washington dc: Taylor and Francis.
Lipman, Matthew (1995). “Educating for Violence Reduction and Peace Development: The Philosophical Community of Inquiry Approach”, in Children, Philosophy & Democracy; John P. Portelli and Ronald F. Reed; Detselig Enterprises Ltd, Canada.
Lipman, Matthew (2003). Thinking in Education, 2nd (edn.), Cambridge and New York: Cambridge University Press.
Lipman, Matthew and Ann Margaret Sharp (1985). Ethical Inquiry: Instructional Manual to Accompany Lisa, Lanham: University Press of America& Institute for the Advancement of Philosophy of Children.
Middleton, M, J. Terner and I. Todd (2003). Good and Mad: Transform Anger Using Mind, Body, Soul and Humor, Health Communications
Novaco, Raymond W. (1975). Anger Control: the Development and Evaluation of an Experimental Treatment, Lexington Books (Lexington, Mass.).
Spielberger, C. D. (1999). Manual for the State-Trait Anger Expression Inventory, STAXI-2, Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.
Sukhodolsky, D. G, II. Kassinove and B. Gorman (2003). “Cognitive-Behavioral Therapy for Anger Children and Adolescents: A Mate-Analysis”, Hild Study Center, Yale university School of Medicine, 230 South Frontage road, New Havern.