اردبیلی، لیلا (1392). معناشناسی شناختی و کارکرد نظریۀ آمیختگی مفهومی در قصههای عامیانۀ
ایرانی. پایاننامۀ دکترای تخصصی. دانشکدۀ ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه پیامنور تهران (مرکز).
امیدینیا، مریم (1391). بررسی مهارتهای تفکر انتقادی در رمانهای برگزیدۀ نوجوان فارسی دهۀ
80 بر اساس فهرست پیتر فاسیونه. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
برکت و دیگران (1391). «روایتشناسی شناختی (کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی بر قصههای
عامیانۀ ایرانی)»؛ ادبپژوهی. 21. 9-32.
روشن، بلقیس و اردبیلی، لیلا (1392). مقدمهای بر معناشناسی شناختی. تهران: علم.
شاهسنی، شهرزاد (1386). تبیین سازوکارهای مؤلفههای جامعهپذیری کتابهای علوم انسانی دورۀ
ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان. پایاننامۀ دکترای تخصصی. دانشگاه شیراز.
صادقی، لیلا (1392). «ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریۀ ادغام مفهومی»؛ جستارهای
زبانی. 3. 75-103.
صافی، حسین (1388). داستان از این قرار بود. تهران: رخداد نو.
فرزانفر، جواد (1389). بررسی فلسفۀ دوران کودکی و نقش قصه و داستان در رشد و پرورش
روحیۀ فلسفی در کودکان. پایاننامۀ دکترای تخصصی. دانشگاه تربیت معلم تهران.
قاضیمرادی، حسن (1391). درآمدی بر تفکر انتقادی. تهران: دات.
مکتبیفرد، لیلا (1389). بررسی تناسب محتوای داستانهای تألیفی ایرانی برای کودکان و نوجوانان
گروه سنی «ج» با مهارتها و مؤلفههای تفکر انتقادی. پایاننامۀ دکترای تخصصی. دانشکدۀ علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
هاشمی، محمد (1385). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتابهای درسی پایۀ پنجم دورۀ
ابتدایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
Alonso, P. (2003). "Conceptual Integration as a Source of Discourse
Coherence: A Theoretical Approach with some Examples from William Boyd's 'My Girl in Skin-Tight Jeans". Atlantis, 25.2: 13-24.
Dancygier, B. (2006). "Blending and Narrative Viewpoint: Jonathan
Raban's Travels through Mental Spaces". Language and Literature, 14(2): 99-127.
Delanoy, M. (1997). "Teaching Philosophical Thinking hrough Children’s
Literature: Creative Applications of Dialogue and Story". Educational Resource Information Center (ERIC). Available at: http://eric.ed.gov [Retrieval Date: 25/02/2012].
Facione, p. (1998). "The Delphi Report"; the California Academic Press.
————— (2011)."Critical thinking: What is it and why it counts".
Millbrae, CA: Insight Assessment: California Academic Press.
Fauconnier, G. (1994). Mental Spaces. Cambridge: Cambridge University
Press.
—————— (1997). Mappings in Thought and Language. Cambridge:
Cambridge University Press.
—————— & Mark Turner. (1998/a). "Conceptual integration
networks". Cognitive Science, 22, 2, 33–187.
———————————— (1998/b). "Principles of Conceptual
Integration". Discourse and Cognition. Stanford, CA: CSLI Publications. 269-83.
————————————— (2000). "Compression and Global Insight".
Cognitive Linguistics, 11.3–4: 283–304.
————————————— (2001). "Conceptual Integration
Networks". Expanded version on line: www. ssrn.com.
————————————— (2002). The Way We Think. New York:
Basic Books.
Freeman, D. (2000). "Historical Documents Relating to Mason & Dixon".
Pynchon and Mason & Dixon. Ed. Brooke Horvath and Irving Malin. Newark: University of Delaware Press.
Noer, L. (1994). "Using Literature to Teach Critical Thinking to Social
Turner, M. (1996). The Literary Mind. Oxford: Oxford University Press.
————— (2002)."Double-scope stories". In Narrative Theory and the
Cognitive Sciences, edited by David Herman. Stanford: Center for the Study of Language and Information. 117-142.
————— (2008). "Frame blending". Frames, Corpora and Knowledge
Representation, edited by Rema Rossini Favretti. Bologna: Bononia University Press. 13-32.