براهنی، محمد. (1356). پژوهش مقدماتی برای هنجاریابی آزمونهای ماتریس های پیشرونده ریون در ایران. مجله روانشناسی، شماره 5
برهمن ، مریم، خدا بخشی صادق آبادی (1396)، فاطمه، آموزش فلسفه برای کودکان، مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، دوره دوم، شماره 9
پیرخائفی، علیرضا(1373)، بررسی رابطه هوش و خلاقیت در بین دانش آموزان پسر مقطع دوم نظری دبیرستان های شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
پیرخائفی، علیرضا(1384)، بررسی و مقایسه هوش و خلاقیت دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی، طرح پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
جلیلیان، سهیلا، عظیم پور، احسان، جلیلیان، فریبا (1395)، اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان برپرورش توانایی حل مسأله و قضاوت اخلاقی در دانش آموزان، پژوهشهای تربیتی شماره32
جهان، فائزه، کیان ارثی،فرحناز، رضایی، علی محمد(1393)، اثربخشی آموزش تریز بر افزایش میزان خلاقیت و مؤلفه های آن در دانش آموزان، فصلنامة علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی دورة چهارم، شماره 1
جهانی، جعفر (1381)، نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن، فصلنامه علوم انسانی، سال 12، شماره 42
رضایی، نورمحمد، پادروند، نادر، سبحانی، عبدالرضا، رضایی، علی محمد (1393)، بررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مؤلفههای سیالی، انعطاف پذیری، ابتکار و بسط، فصل نامة علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی ، دورة چهارم، شماره 2
رستمی، کاوه، فیاض، ایراندخت، قاسمی، امید(1395). تأثیر داستانهای فکری فلیپ کم بر رشد خلاقیت کودکان دوره آمادگی شهر تهران. روانشناسی تربیتی، (41)12
رستمی، کاوه (1390)، مقایسة تأثیر داستانهای فکری فیلیپ کم و داستانهای فکری مرتضی خسرونژاد بر رشد خلاقیت کودکان دوره آمادگی شهر تهران در سال تحصیلی 89-90،پایان نامة کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
زندی، بهمن (1391)، زبان آموزی،تهران : انتشارات سمت
علوی، سیدکامران (1393)، تفکر وزبان ، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور
قائدی، یحیی (1395) ، مبانی نظری آموزش فلسفه برای کودکان ، تهران: مرکز نوآوری های آموزشی مرآت
قبادیان، مسلم (1394)،تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی، فصلنامه پژوهشهای تربیتی ، شماره 30
مهدی زاده، امیرحسین، عراقیه، علیرضا، حسین ، حیدریه(1397)، تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر پرورش خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش بهارستان، فصل نامة علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی ، دورة هشتم، شماره 3
مهرمحمدی، محمود، (1370)، دیدگاه های برنامه درسی و مدل های تدریس ، فصلنامه تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش)، شماره 26
نادری، عزت الله، تجلی نیا ، امیر ، شریعتمداری، علی، سیف نراقی،مریم(1391)، بررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان خلاقیت دانش آموزان پسر پایۀ اول مقطع متوسطه منطقۀ 14 تهران، مجله علمی و پژوهشی تفکر و کودک، (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) ،سال سوم، شماره 1
Batey, M., Furnham, A., & Safiullina, X (2010). Intelligence, general knowledge and personality as predictors of creativity. Learning and Individual Differences, 20;532–535.
Beghetto, R. A. (2013). Nurturing creativity in the micro-moments of the classroom. In K. H. Kim, J. C. Kaufman, J. Baer, & B. Sriraman (Eds.), Creativelygifted students are not like other gifted students: Research, theory, and practice (pp. 3–15). Rotterdam Netherlands: Sense Publishers.
Bleazby, J (2007). ‘Reconstructing Gender in the Philosophy for Children Program’, Paper Presented at the Australasian Association of Research in Education Conference, University of Notre Dame, Fremantle, Western Australia..
Dacey, J. S (1989). Peak Periods of Creative Growth Across the Lifespan, The Journal of Creative Behavior, 23(4);224-247
Dacey, J. S (2007). Peak periods of creative growth cross the lifespan. In G. J. Puccio, & M. C. Murdock (Eds.), Creativity assessment: Readings and resources , 323-345. Massachusetts: Creative Education Foundation.
D'Olimpio, L., & Teschers, Ch. (2016). Philosophy for Children Meets the Art of Living: A Holistic Approach to an Education for Life. Philosophical Inquiry in Education, 23(2); 114-124
Duytschaever, I., & Conredie, P (2016). Philosophy with Children: Helping Designers Cooperate with Children. IDC '16 Proceedings of the The 15th International Conference on Interaction Design and Children, 736- 741.
Erfani, N., Karimi, L., Shobeiri, S.M. , Atar, A)2014(, The Effect of Teaching Philosophy for the Children on Student's Problem– Solving Skill and Creativity , International Journal of Management and Humanity Sciences. 3(3); 1518-1524
Fodor, E. M. Carver, R.A (2002). Achievement and power motives, performance feedback, and creativity, journal of research in personality, 34(4), 380-396.
Fisher.R(2005). Teaching children to learn, London: Cheltenham nelson thorns.
Fisher, R. (2012). Teaching children to think. (Trans. Moghaddam, S. & Najarian, M). Tehran: Rasesh Publishers.
Gillen, M.(2019), Democracy as 'Becoming' - A Lived Enquiry into Teacher Perspectives for/with Children (P4C) Practice in Irish Educate Together Schools. (Doctoral dissertation, PhD thesis submitted for examination to Plymouth University)
Guilford, J. P (1967). Thenutare of human intelligence. New York: McGraw -Hill.
Keng, G.Y., Binte, K., & Ibrahim, M (2007). Philosophy for Children. Proceeding of the Redesinging Pedagogy: Culture, Knowledge and Understanding conference, Singapore.
Lukey, N. (2006). Philosophy for Children Hawai'i and its influence on the development of students' reflective thinking in classroom discussions. Unpublished Master thesis, M.Ed University of Hawai'i at Manoa.
Lipman, M (2003). Thinking in education. Cambridge university press.
Lipman, M (1991). Thinking in Education, Cambridge: Cambridge University.
Murris, K (2016). The Philosophy for Children curriculum: Resisting ‘teacher proof’ texts and the formation of the ideal philosopher child. Studies in Philosophy and Education, 35(1); 63-78.
Pourtaghia .V, Hosseini. A, Hejazia. E (2014), Effectiveness of implementing philosophy for children program on students’ creativity, Scientific Journal of Pure and Applied Sciences . 3(6); 375-380
Robinson, K. (2006) 'Do Schools Kills Creativity?', Talk at the TED: Ideas worthspreading conference, available from: ,11th March 2011.
Ruhizan M. Yasin & Nor Shai’rah Yunus(2014). A Meta-Analysis Study on the Effectiveness of Creativity Approaches in Technology and Engineering Education, Asian Social Science; Vol. 10, No. 3;242-252
Runco, M. A., & Jaeger, G. J. (2012). The standard definition of creativity. Creativity Research Journal, 24(1); 92–96.
Runco, M.A. (2014). Creativity: Theories and themes: Research, development, and practice.Elsevier.
Strenberg, R.J (1997) Thinking styles .Cambridge: Cambridge university press.
Torrance, E. P (1972), Predictive validity of the Torrance Tests of Creative Thinking. The Journal of Creative Behavior, 6; 236- 262.
Torrance, E. P., and Goff, K (1979). "A quiet revolution". The Journal of Creative Behavior, 23; 136-145.
Torrance.E.P. (1974).Norms–technical manual Torrance test of creative thinking.minisota UN press.
Worley, P (2016). Philosophy and children. The Philosophers' Magazine, 72; 119-120