منابع
اثنی عشری، ندا؛ فولادچنگ، محبوبه؛ دریاپور، الهه (1396). اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر اعتماد به نفس و توانایی حل مسئله کودکان. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، شماره 13، ص 23-38.
احراری، غفور (1391). تأثیر آموزش تکنیک 6کلاه تفکر دوبونو بر گرایش تفکر انتقادی و خلاقیت دانشآموزان سال تحصیلی(91-90). پایاننامه کارشناسیارشد. رشتهروانشناسی تربیتی. گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تبریز.
احمدی، فرزانه (۱۳۹۴). عنوان اثربخشی آموزش خلاقیت با رویکرد کارآفرینی بر افزایش خلاقیت کودکان ۴ تا۶سال. پایاننامه کارشناسیارشد. رشته روانشناسی عمومی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات شاهرود.
اسدی گندمانی، رقیه (۱۳۹۳). تدوین و مقایسه اثربخشی آموزش حل مساله و ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی افراد کمتوانذهنی خفیف. رساله دکتری. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
اکبری، سعیده(۱۳۹۴)، تأثیر لگوی آموزشی بر مهارتهای اجتماعی و خلاقیت کودکان پیشدبستانی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته روانشناسی تربیتی. گروه آموزشی روانشناسی تربیتی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه خوارزمی.
حسین پور، زهرا (1394)، تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان چهارم ابتدائی منطقه نازلو شهرستان ارومیه. پایاننامه کارشناسیارشد رشته روانشناسی تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه تبریز.
حسینی، افضل السادات؛ محمدزاده، سید هزهره (13۹۵). اثربخشی برنامه آموزش خلاقیت در قالب فعالیتهای هنری بر رشد خلاقیت دانشآموزان. فصلنامةعلمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. شماره6 ،(۱)، ص 130-109.
دائمی،حمیدرضا؛مقیمی بارفروش،سیده فاطمه (1383). هنجاریابی آزمون خلاقیت. تازههای علوم شناختی،شماره 6(3)، ص 8-1.
دوران، بهناز، (1380). بررسی رابطه بازیهای کامپیوتری و مهارتهای اجتماعی نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
رستگار، سحر(1396). اثربخشی آموزش حل مسأله بر خلاقیت و تفکر انتقادی دانشآموزان پایه چهارم دبستان مدارس علوی. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، شماره (۴)، ص 189-200.
روشن چسلی، رسول (1392). تأثیر قصهگویی مبتنی بر آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری دانشآموزان پسر 8 تا 10 ساله مبتلا به اختلال رفتار مقابلهای و بیاعتنایی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، دوره3، شماره 10، ص، 73-94.
رئیسی، منصور (1395). مقایسه خلاقیت، عملکرد تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان سال اول متوسطه مدارس عادی و مدارس تیزهوشان شهر شیراز. پایاننامه کارشناسیارشد علوم تربیتی. گرایش تحقیقات آموزشی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
سیدنوری، سیدهزهرا(1393). تأثیرآموزش مهارتهای اجتماعی بر حرمتخود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان.
عابدی، جمال (1372). خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن. پژوهش های روانشناختی،شماره 3، ص 54-46.
عبداللهی عدلی انصار، وحیده؛ فتحی آذر، اسکندر؛ عبدالهی، نیدا (1393). ارتباط تفکر انتقادی با خلاقیت، باورهای خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجومعلمان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 7، ص، 52-41.
عبدالملکی، سالار (۱۳۹۳). فراتحلیل رابطه تفکرانتقادی و خلاقیت با شاخصهای پیشرفت تحصیلی در فراگیران. پایاننامه کارشناسیارشد. رشته روانشناسی تربیتی. گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان.
قاسمعلی خیرآبادی، منیژه (1391). تأثیر آموزش خلّاقیت بر افزایش خلاقیت و تفکر انتقادی دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اهواز. پایاننامه کارشناسیارشد گرایش تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.دانشگاه شهید چمران اهواز.
قدم پور، عزت اله؛ یوسفوند، لیلا؛ رادمهر، پروانه (1395). تأثیر آموزش برنامه جرأتورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت، بالندگی، تعهد) در دانشآموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرمآباد. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره ۲، ص 18-1.
قراباغی،حسن؛ امیرتیموری، محمدحسن؛ مقامی،حمیدرضا (1390).بررسی رابطهی بین خلاقیت با خودکارآمدی رایانهای در دانشجویان کارشناسی رشتهی تکنولوژی آموزشی دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی شماره 1(2)، ص28-1.
قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی؛گراوند، هوشنگ؛محمدزاده، قصر اعظم؛حسینی، سیدعلی (1391). اکبر بررسی رابطه گرایش به تفکر انتقادی و یادگیری خود راهبر در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد و نقش آن در موفقیت تحصیلی.مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یزد، دوره 7، شماره 4، ص 27-15.
کیافر، مریم سادات؛ اصغری نکاح، سید محسن (1393). اثربخشی برنامه پرورش خلاقیت به شیوه فعالیتهای گروهی بازی محور بر مؤلفههای خلاقیت کودکان پیشدبستانی. فناوری آموزش و یادگیری، شماره، 1، ص 84-61.
گلرد، پروانه؛ قمری، محمدحسین (1395). بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و خلاقیت در حل مسائل فنی(مطالعه موردی:نفرات برتر رشته داده کاوی مسابقه فنآورد در دانشگاه صنعتی شریف). مطالعات مدیریت و کارآفرینی، شماره4، ص 30-22.
گنجی، کامران؛ نیوشا، بهشته؛ هدایتی، فاطمه (1391). تأثیر آموزش خلاقیت به مادران بر افزایش خلاقیت کودکان پیشدبستانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره، 2، ص 94-71.
متقی، مریم؛ توکلی، رویا؛ عباسی، مرضیه (1389). کارگاه خلاقیت: خلاقیت تصویری. انتشارات آوامتن.
مطلبینژاد، سکینه (1395). اثربخشی الگوی آموزشی ساخت و اندیشه بر مهارتهای اجتماعی و حل مسأله کودکان 5-7سال. پایاننامه کارشناسیارشد گرایش : بالینی. دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد علوم و تحقیقات شاهرود.
ملانوری، فهیمه؛ ماهروزاده، طیبه (1394). مقایسه تفکر انتقادی از دیدگاه انیس با استاد مطهری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا.
موحدزاده، بهرام (۱۳۹۳). تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و تفکر انتقادی دانشآموزان پسر دبیرستانی شهر بهبهان. رساله دکتری. روان شناسی تربیتی. گروه روان شناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
نیستانی، محمدرضا؛ امام وردی، داود (1394). تفکر انتقادی(مبانی و مولفه ها). انتشارات دانشگاه اصفهان.
هاشمیان نژاد، فریده (1380). ارائه چهارچوب نظری در خصوص برنامه درسی مبتنی بر تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی.رساله دکتری. دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
Cheung, Chi-Kim & Jhaveri, Aditi Dubey (2014). Developing students' critical thinking skills through visual literacy in the New Secondary School Curriculum in Hong Kong, Asia Pacific Journal of Education. Vol.36, No. 3, pp.379-389.
Facion, P. A., Facion, N. C. (1993). The California critical thinking skills test: form A andForm B, Test Manual Millbrae. CA: California Academic Press. pp.1-30.
Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Research Findings and Recommendations.
Gabriel, Alex., Monticolo, Davy, Camargo, Mauricio., & Bourgault, Mario. (2016). Creativity support systems: A systematic mapping study. Thinking Skills and Creativity, Vol. 21, pp.109–122.
Hansenne, Michel Legrand, Jessica (2012). Creativity, emotional intelligence, and school performance in children. International Journal of Educational Research. Vol. 5, pp. 264-268.
Inderbitzen, H. M., & Foster, S. L. (1992). The Teenage Inventory of Social Skills: Development, reliability, and validity. Psychological Assessment, 4(4), 451–459.
Ionescu, Claudiu Eduard (2016). Emotional intelligence, emotional skills and social skills at school age. The European Proceedings of Social &Behavioral Sciences. Edu World 2016 .7th International Conference.
Kettler, Todd (2014). Critical Thinking Skills Among Elementary School Students: Comparing Identified Gifted and General Education Student Performance. Gifted Child Quarterly. Vol.58, No. 2, pp.127-136.
McWilliam, E., Poronnik, P., & Taylor, P. G (2008). Re-designing science pedagogy: Reversing the flight from science. Journal of Science Education and Technology, Vol.17, No.3, pp.226–235.
Ng, A. K., & Smith, I (2004). Why is there a paradox in promoting creativity in the Asian classroom? In L. Sing, A. Hui, & G. Ng (Eds.), Creativity: When east meets west(pp. 87–112). Singapore: World Scientific Publishing.
Nusbaum, E. C., & Silvia, P. J (2011). Are intelligence and creativity really so different? Fluid intelligence, executive processes, and strategy use in divergent thinking. Intelligence, Vol.39. No.1, pp.36–45.
Ross, V. E (2006). A model of inventive ideation. Thinking Skills and Creativity, Vol. 1, No.2, pp.120–129.
Scott, Ginamarie., Leritz, Lyle E, & Mumford, Michael D (2004). The effectiveness of creativity training: A quantitative review. Creativity Research Journal, Vol.16, No.4, pp. 361–388.
Wang, Minhong, Wegerif, Rupert (2019). From active‐in‐behavior to active‐in‐thinking in learning with technology, British Journal of Educational Technology, vol.50, No. 5. Pp.2178-2180.
Ziv, Yair (2013). Social information processing patterns, social skills, and school readiness in preschool children. Journal of Experimental Child Psychology.Vol.114, No.2, pp.306-320.