ابوالقاسمی، عباس، و محمد نریمانی (1384). «بررسی میزان شیوع و همابتلایی اختلالهای رفتاری در دانشآموزان دورۀ ابتدایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی»، علم و فنّاوری، ش 4.
دلاور، علی (1384). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، ج 2، تهران: رشد.
روشن، آرتور (1385). قصهگویی، چگونه از داستان برای کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی بهره ببریم، بهزاد یزدانی و مژگان عمادی، ج 1، تهران: جوانۀ رشد.
سرمد، زهره (1380). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگاه.
شعارینژاد، علیاکبر (1378). ادبیات کودکان، ج 5، تهران: اطلاعات.
شیبانی، شهناز، مجید یوسفیلویه، و علی دلاور (1387). «تأثیر قصهدرمانی بر کاهش علائم افسردگی در کودکان افسرده»، پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، ش 22.
غباریبناب، باقر(1382). «میزان شیوع مشکلات رفتاری دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر اردبیل»، پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، ش 3.
میرزابیگی، علی (1376). نقش هنر در آموزش و پرورش و بهداشت روان کودکان، ج 6، تهران: مدرسه.
Arad, D. (2004).‘If Your Mother Were an Animal, What Animal Would She be? Creating Play Stories in Family Therapy: The Animal Attribution Story-Telling Technique’, Family Process, No. 30.
Brown, I. and M. Percy (2007). A Comprehensive Guide to Intellectual and Developmental Disabilities, London: Brooks.
Craig, J. (2000). ‘Story-Telling Ability in Children With Autism or Asperger Syndrome: a Window into the Imagination’, Psychiatry and Related Sciences, No. 37.
Dean, R. G. (1998). ‘A Narrative Approach to Groups’, Clinical Social Work, No. 26.
Desocio, J. E. (2005). ‘Accessing Self-Development Through Narrative Approaches in Child and Adolescent Psychotherapy’, Child and Adolescent Psychiatric Nursing, No. 18.
Dwivedi, K. (1997). The Therapeutic Use of Stories, London: Routledge.
Hartsough, C. (1995). ‘Students Identified as Seriously Emotionally Disturbed in School-Based Treatment: Cognitive, Psychiatric and Social Education Characteristic’, Behavioral Disorders, No. 20.
Pezeshkian, N. (1996). Oriental Stories as Tools in Psychotherapy, New delhi: Sterling.
Raymand, A. M. (2004). ‘The Neuropsychology of Narrative: Story Comprehension, Story Production and their Interrelation’, Neuropsychologia, No. 42.
Rutter, M., J. Tizard, W. Yule, P. Graham, and K. Whitmore (1976). ‘Research Report: Isle of Wight Studies 1964-1974’, Psychological Medicine, No. 6.
Strand, P. S. (1997). ‘Toward a Developmentally Informed Narratives Therapy’, Family Process, No. 36.
Walker, H. M., S. R. Forness, J. M. Kuffiman, M. H. Epstein, et al. (1998). ‘Marco-Social Validation: Referencing Outcomes in Behavioral Disorders to Societal Issues and Problems’, Behavior Disorders, No. 12.