اپل گیت، کاترین (2015). پاستیلهای بنفش. ترجمه آناهیتا حضرتی (1396). تهران: پرتقال.
اسمیت، امیلی (2008). بن در تعطیلات. ترجمه فرمهر منجزی (1389). تهران: پنجره.
اکبری، معصومه، اشرفی، عماد و رجب، اسدالله (1398). «اثربخشی آموزش خطاهای شناختی به شیوه فلسفه برای کودکان و نوجوانان بر خطاهای شناختی»، تندرستی و میزان قند خون کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک. مجله دیابت و متابولیسم ایران. دوره 18. شماره 4.صص 206-199.
آینز، شونا (2016). تو فقط شبیه خودت هستی. ترجمه احمد تصویری (1395). تهران: مهرسا.
بابایی، الدوز، گودرزی، کورش و شاطریان، فاطمه (1393). «تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر انعطافپذیری شناختی دانشجویان دانشگاه آزاد ساوه»، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. کد مقاله: EPSCONF01-547.
بلک من، مالوری (2016). پسری با قلب گوسفند. ترجمه ناهید قهرمانی (1394). تهران: هیرمند.
بهادری خسروشاهی، جعفر (1396). «تأثیر آموزش پذیرش و تعهد بر خود انتقادی و شایستگی در دانش آموزان دارای تجربه خودآزاری»، فصلنامه پژوهشهای تربیتی. شماره 34.صص 33-18.
خلج زاده، مهدیه و هاشمی، نظام (1398). «اثربخشی آموزش خود شفقت ورزی بر ادراک شایستگی و انعطافپذیری روانشناختی دختران بد سرپرست»، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی. سال پانزدهم. شماره پنجاه و چهارم. ص 32-1.
رینولدز، پیتر اچ (2003). نقطه. ترجمه هدی کلاهدوز (1398). تهران: امیرکبیر.
سبزی، ندا و فولاد چنگ، محبوبه (1397). «اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر ادراک شایستگی و شادکامی دانش آموزان پسر مقطع ششم ابتدایی شهر شیراز»، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال نوزدهم. شماره 4. پیاپی 74..123-114.
سلطانی، اسماعیل، شاره، حسین، بحرینیان، عبدالمجید و فرمانی، اعظم (1392). «نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی»، مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. سال هجدهم. شماره 2. پیدرپی 92.96-88.
سواری، کریم (1399). «نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی، اجتماعی و هیجانی در رابطه بین انعطافپذیری شناختی با بهزیستی روانشناختی»، مجله رویش روانشناسی. سال 9. شماره 5. پیاپی 50.صص 50-39.
صفار حمیدی، النا (1395). «اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان بد سرپرست و بیسرپرست شهر رشت»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.صص 75-61.
صمدی، پروین و قائدی، یحیی (1394). «بررسی تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان دوره پیشدبستانی»، فصلنامه پژوهش در برنامه درسی،
دوره 12، شماره 44، بهار 1394، صفحه 41-49.
طیبی نائینی، پری ناز، محمدخانی، شهران، اکبری، مهدی، عابدی، محمدرضا (1396). «تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطافپذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال وسواس فکری»، فصلنامه سلامت روان کودک، دوره چهارم، شماره.صص 106-91.
عابدی، منیژه، نوروز، رضا علی، حیدری، محمدحسین و مهرابی، حسینعلی (1397). «ارائه مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان با تأکید بر بعد تفکر مراقبتی و هوش هیجانی»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره 65. سال هفدهم.150-131.
فاطمی، فاطمه السادات، صادقی، راحله و شاهبان، حمیده (1399). «اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش فلسفه به کودکان و همدلی بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان»، فصلنامه تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی. سال یازدهم. شماره دوم. صص 229-213.
فیشر، رابرت (2003). آموزش و تفکر. ترجمه: فروغ کیان زاده (1385). اهواز، انتشارات رسش.
قبادیان، مسلم (1397).«تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر رفتار مدنی-تحصیلی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول ناحیه یک شهر خرمآباد»، فصلنامه تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال نهم. شماره اول.صص 52-31.
کبیری، علیاکبر، قاسمی، علی، زارعی زوارکی، اسماعیل، ریوندی، ریحانه (1399). «تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان به کمک فناوری بر خوشبینی تحصیلی و انگیزش پیشرفت در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی شهر همدان»، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. سال هشتم. شماره پانزدهم.صص 224-205.
کوهی نژاد، علی و سالاری، محمدرضا (1395). «اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر ادراک شایستگی و روحیه پرسشگری دانش آموزان پسر پایه ششم»، دومین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران. کد مقاله SHCONF02_255:
کوین، هنکس (2014). سالی بیلی میر. ترجمه لیلا قنادپور (1394). تهران: منظومه خرد.
لوری، لوییس (2018). بخشنده. ترجمه کیوان عبیدی (1398). تهران: چشمه.
محمدیان، بنت الهدی و فرقدانی، آزاده (1397). «اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی تعارض بین والدین و خودگردانی تحصیلی»، دو فصلنامه علمی -پژوهشی تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال نهم. شماره اول.صص 27-53.
مرادآزادبهی، الناز، یاری قلی، بهبود و پیری، موسی (1399). «اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان»، تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. دو فصلنامه علمی (مقاله علمی-پژوهشی)، سال یازدهم. شماره دوم. صص 255-233.
مردوخی، سعید، کمر زرین، حمید و خالد نژاد، مونا (1398). «تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عزتنفس تحصیلی، ادراک شایستگی و سلامت روان دانش آموزان دختر تیزهوش شهر کرج»، مجله رویش روانشناسی. سال 8. شماره 3. شماره پیاپی 36.صص 46-37.
منتظری، حمیدرضا، حسین پور، سید کمال و ارفع، فاطمه (1398). «تأثیر آموزش به روش پرسشگری بر انعطافپذیری شناختی دانش آموزان پسر»، دومینهایش ملی آسیبهای اجتماعی. تهران.صص 65-55.
نلیسون، اولف (2009). تکوتنها تو این دنیا به این بزرگی. ترجمه فریده خرمی (1394). تهران: آفرینگان.
نوروزی، رضا علی (1386). «بررسی کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس شهر اصفهان»، فصلنامه نوآوری آموزشی، سال ششم، شماره 23، ص 123-146.
هاشم زاده، زینب،صابری، هایده و عالی، شهربانو(1398). بررسی اثر بخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه های کندوکاو بر نظریه ذهن دانش آموزان نابینا. فصلنامه تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانس و مطالعات فرهنگی. دوفصل نامه علمی- پژوهشی)، سال دهم.شماره دوم.صص 307-289.
Affrunti, N. W., & Ginsburg, G. S. (2012). Maternal overcontrol and child anxiety: The mediating role of perceived competence. Child Psychiatry & Human Development, 43(1), 102-112.
Blackledge, J. T., & Hayes, S. C. (2006). Using acceptance and commitment training in the support of parents of children diagnosed with autism. Child & Family Behavior Therapy, 28(1), 1-18
Bloma, E., Berke, R., Shaya, N., & Adi-Japha, E. (2021). Cognitive flexibility in children with Developmental Language Disorder: drawing of nonexistent objects. Journal of Communication Disorders, 106137.
.Cassidy, C., Marwick, H., Deeney, L., & McLean, G. (2018). Philosophy with children, self-regulation and engaged participation for children with emotional-behavioural and social communication needs. Emotional and Behavioural Difficulties, 23(1), 81-96.
Chen, X. (2009). Culture and early socio-emotional development. Encyclopedia on early childhood development, 1-6.
Dajani,Dina R., Uddin, Lucina Q. (2017). Demystifying cognitive flexibility: Implications for clinical and developmental neuroscience. Trends Neurosci. 38(9): 571–578.
Darby, K. P., Castro, L., Wasserman, E. A., & Sloutsky, V. M. (2018). Cognitive flexibility and memory in pigeons, human children, and adults. Cognition, 177, 30-40.
Dweck, C. S., & Elliot, A. J. (Eds.). (2005). Handbook of competence and motivation. New York: Guilford Press.
Greco, L. A., Lambert, W., & Baer, R. A. (2008). Psychological inflexibility in childhood and adolescence: development and evaluation of the Avoidance and Fusion Questionnaire for Youth. Psychological assessment, 20(2), 93.
Greenberg, M. T., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Durlak, J. A. (2017). Social and emotional learning as a public health approach to education. The future of children, 13-32.
Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (2011). Acceptance and commitment therapy: The process and practice of mindful change. Guilford Press.
Haynes, J. (2008). Children as philosophers: Learning through enquiry and dialogue in the primary classroom. Routledge.
Juhaňák, L., Zounek, J., Záleská, K., Bárta, O., & Vlčková, K. (2019). The relationship between the age at first computer use and students' perceived competence and autonomy in ICT usage: A mediation analysis. Computers & Education, 141, 103614.
Marsh, H. W., Ellis, L. A., & Craven, R. G. (2002). How do preschool children feel about themselves? Unraveling measurement and multidimensional self-concept structure. Developmental psychology, 38(3), 376.
Murris, K. (2016). The Philosophy for Children curriculum: Resisting ‘teacher proof’ texts and the formation of the ideal philosopher child. Studies in Philosophy and Education, 35(1), 63-78
Peterson, A., & Bentley, B. (2015). Exploring the connections between Philosophy for Children and character education: Some implications for moral education?. Journal of Philosophy in Schools, 2(2).
Redfield, J. L. (2008). The influence of an educational coaching model on children's perceived competence and self-esteem (Doctoral dissertation, Capella University).
Splitter, L. J., & Sharp, A. M. (1995). Teaching for better thinking: the classroom community of inquiry. Australian Council for Educational Research, Ltd., 19 Prospect Hill Rd., Camber well, Melbourne, Victoria, 3124 Australia..
Trickey, S., & Topping*, K. J. (2004). ‘Philosophy for children’: a systematic review. Research papers in Education, 19(3), 365-380.
Wang, Y., Chen, J., & Yue, Z. (2017). Positive emotion facilitates cognitive flexibility: An fMRI study. Frontiers in psychology, 8, 1832.
Wentzel, K. R., Tomback, R., Williams, A., & McNeish, D. (2019). Perceptions of competence, control, and belongingness over the transition to high school: A mixed-method study.Contemporary Educational Psychology, 56, 55-66.