ابراهیمی لامع، مهدی. (1391). «کارکرد داستانهای فانتزی در ادبیات کودکان». کتاب ماه کودک و نوجوان، دوره 15، شماره 177: 58-53.
اکبری، احمد. جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره. شعبانی ورکی، بختیار و تقوی، محمد. (1391). «فلسفه برای کودکان (p4c)، مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی»، تفکر و کودک، سال3، شماره 2: 25-1.
اکبری، احمد و مسعودی، جهانگیر. (1393). «فلسفه برای کودکان: رویکردهای تربیت دینی به آموزش فکرورزی»، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، دوره 4، شماره2: 136-117.
بتلهایم، برونو.(1381). افسون و افسانهها، ترجمۀ اختر شریعتزاده، تهران: نشر هرمس.
برک، لورا. (1387). روانشناسی رشد از لقاح تا کودکی، ترجمۀ یحیی سید محمدی، ج 1، تهران: ارسباران.
بهرامی، فرزانه. معاضدیان، آمنه و حسینی، سیدعلی. (1392). «اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله و تصمیمگیری بر کاهش نگرش مثبت وابستگان به مواد افیونی»، اعتیاد پژوهی، دوره 7، شماره25: 72- 57.
پاینده، حسین (1385). درآمدی بر ادبیات (1)، ترجمه هادی آقایانی، تهران: حقوق اسلامی.
چالاک، سارا؛ مرادی، ایوب و خالدیان، محمد. (1397). «تأثیر قصهگویی و داستانگویی به سبک ادبی (داستانهای کلیله و دمنه) بر پرورش خلاقیت و کاهش خشم کودکان»، روانشناسی اجتماعی، دوره 12، شماره 47: 25- 11.
حسنزاده، فرهاد. (1397الف). گروه 1+5 (مردی که خودش را پیدا کرد)، تهران: نشر افق
حسنزاده، فرهاد. (1397ب). گروه 1+5 (بیز... بیز... بیزنس)، تهران: نشر افق
حسنزاده، فرهاد. (1397 ج). گروه 1+5 (جنازه با اجازه)، تهران: نشر افق.
حسنزاده، فرهاد. (1397 د). گروه 1+5 (جشن تولد پر دردسر)، تهران: نشر افق.
حسنزاده، فرهاد. (1398 الف). شام سرد شد کوتیکوتی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسنزاده، فرهاد. (1398ب). دنیا رو بلرزون کوتیکوتی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسنزاده، فرهاد. (1399 الف). چتری با پروانههای سفید، تهران: انتشارات فاطمی.
حسنزاده، فرهاد. (1393 الف). من+ شیمپالو+ جیجور(خواننده نسل جوان، شیمپالو؟)، تهران: نشر چکه.
حسنزاده، فرهاد. (1393ب). من+ شیمپالو+ جیجور(عید شما مبارک، شیمپالو؟)، تهران: نشر چکه.
حسنزاده، فرهاد. (1395). قصه درختی که خوابش میآمد، تهران: پیدایش.
حسنزاده، فرهاد. (1399ب). آقا رنگی و گربه ناقلا، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسنزاده، فرهاد. (1398ج). بعضی از شیرها را باید بست؛ بعضیها را باید خورد، تهران: شرکت انتشارات فنی ایران.
حسنزاده، فرهاد. (1395). همان لنگه کفش بنفش، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، مرتضی. (1384). معصومیت و تجربه؛ درآمدی بر فلسفۀ ادبیات کودک، تهران: مرکز.
راس، آلن. (1382). روانشناسی شخصیت، ترجمۀ سیاوش جمالفر، تهران: روان.
زایپس، جک. (1386). هنر قصهگویی خلاق، ترجمه مینو پرنیانی، تهران: رشد.
ستاری، علی. (1391). «بررسی و نقد برنامۀ فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه»، تفکر و کودک، دوره 3، شماره2: 106- 83.
مرعشی، سیدمنصور؛ پاکسرشت، محمدجعفر؛ باقری، خسرو و سپاسی، حسین. (1385). «بررسی تأثیر اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شید چمران اهواز، دوره 13، شماره2: 54-31.
شریفی اسدی، محمدعلی. (1387). «نگاهی به آموزش فلسفه برای کودکان در ایران و چالشهای فراروی آن»، معارف عقلی، شماره 10: 114-95.
شفیعآبادی، عبدالله. (1385). نظریههای مشاوره و رواندرمانی. تهران: مرکز دانشگاهی.
شوشتری، اکرم. صفایی مقدم، مسعود و مرعشی، منصور. (1392). «مطالعه تطبیقی آراء تربیتی ژان پیازه و متیو لیپمن با تأکید بر برنامه آموزش فلسفه برای کودکان»، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، دوره 3. شماره1: 26-5.
طارمیان، فرهاد. (1383). مهارتهای زندگی، تهران: تربیت.
عظمتمدارفرد، فاطمه. نصرآبادی حسنعلی، بختیار و حیدری، محمدحسین. (1398). «بازخوانی داستانهای مثنوی بر مبنای مؤلفههای تفکر فلسفی و تدوین راهنمای داستانها برای استفاده در اجتماع پژوهشی»، تربیت اسلامی، دوره 14، شماره 28: 52-29.
کم، فیلیپ. (1389). با هم فکر کردن (کندوکاوهای فلسفی برای کلاس)، ترجمه فرزانه شهرتاش و مژگان رشتچی، تهران: شهرتاش.
گیدنز، آنتونی. (1384). جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نی.
قائدی، یحیی و سلطانی، منظر. (1390). «فلسفۀ ویتگنشتاین و برنامۀ فلسفه برای کودکان (p4c)»، تفکر و کودک، سال2، شماره 1: 107-91.
قزل ایاغ، ثریا (1388). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن، تهران: سمت.
فخرایی، الهام (1389)، «فلسفه برای کودکان؛ گامی به سوی پیوند با جامعه»، تفکر و کودک، سال 1، شماره 1: 69-81.
فیشر، رابرت. (1385). آموزش تفکر به کودکان، ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
لیپمن، متیو؛ شارپ، آن مارگارت و اس اسکانیان، فردریک. (1385). فلسفه در کلاس درس، ترجمه محمد زهیر باقری نوع پرست، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرصادقی، جمال. (1380). عناصر داستان، تهران: سخن.
ناجی، سعید. (1393). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، ، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
یونسی، ابراهیم. (1384). هنر داستاننویسی، تهران: نگاه.
Lipman, M.(2003).Thinking in education. Second edition. Combridge: Combridge University press.