افلاطون (1335). جمهور. ترجمهی فؤاد رحمانی. بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
بارنت، م. و کلاسن، ج. (1397). آن پایین چه خبر است؟ تهران: انتشارات پرتقال.
باروکس (1398). خوش آمدید. (نینا فراهانی، مترجم). تهران: نشر چشمه.
خاتمی، م. (1387). پدیدارشناسی هنر. تهران: فرهنگستان هنر.
سجویک، پ. (1393). دکارت تادریدا: مروری بر فلسفه اروپایی. ( محمدرضا آخوندزاده، مترجم). تهران: نشر نی.
شار، الف. 1389، کلبه هایدگر. (ایرج قانونی، مترجم). تهران: نشر ثالث.
صافیان، م. ج. و انصاری، م. (1393). بررسی شرایط امکان تحقق حقیقت مکان و سکنی گزیدن. دوفصلنامه پژوهشهای هستیشناختی. 3 (6)، صص، 57-76.
فوکو، م. (1389). نظم اشیاء: دیرینهشناسی علوم انسانی. (محمد امامی، مترجم). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کوپر، د. (1398). مارتین هایدگر میپرسید: چطور میتوان در جهان سکونت کرد؟ (علی حاتمیان، مترجم).
فصلنامه ترجمان علوم انسانی. نسخه الکترونیکی قابل دستیابی در
https://tarjomaan.com/neveshtar/9547/. [تاریخ دستیابی 5/6/1400].
گراهام، ب. (1391). چگونه میتوان بال شکستهای را درمان کرد؟ (بهمن رستمآبادی، مترجم). تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
لوسن، ج. آ. و اسمیت، س. (1395). گلهای پیادهرو. تهران: انتشارات فاطمی.
مگیلیس، ر. (1387). «پسااستعمارگرایی: پیدایش تفاوت». (فریده پورگیو، مترجم). در مرتضی خسرونژاد، دیگرخوانیهای ناگزیر: رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
هایدگر، م. (1388). چه باشد آنچه خوانندش تفکر. (سیاوش جمادی، مترجم). تهران: ققنوس.
هایدگر، م. (1382). وارستگی: گفتاری در تفکر معنوی در فلسفه و بحران غرب. (محمدرضا جوزی، مترجم). تهران: هرمس.
هایدگر، م. (1378). «گفتگوی ریشار دویسر با مارتین هایدگر». (شرفالدین خراسانی، مترجم). مجله بخارا، شماره 5. صص، 62-68. قابل دسترسی در: http://ensani.ir/fa/article/download/193511
هایدگر، م. (1374). تفکری دیگر. (محمد مددپور، مترجم). تهران: انتشارات مرکز مطالعات شرقی فرهنگ و هنر.
هایدگر، م. (1367) فلسفه چیست. تهران: نشر تندر.
هایدگر، م. (1365). «خطابه یادبود: گفتاری در تفکر معنوی». (محمدرضا جوزی، مترجم). نشریه معارف، 3(2)، صص، 119-129.
یانگ، ج. (1384). فلسفه هنر هایدگر. (امیر مازیار، مترجم). تهران: گام نو.
یولین، ج. و اسکونر، ج. (1392). به هوای دیدن جغد. (پروین علیپور، مترجم). تهران: سروش.
Baker, J. (2010). Mirror. London: Walker books.
Bayne, S. (2018). Posthumanism: A navigation aid for educators. On Education. Journal for Research and Debate, 1(2). 1-7. https://doi.org/10.17899/on_ed.2018.2.1
Biesta, G. (2011). Philosophy, Exposure, and Children: How to Resist the Instrumentalisation of Philosophy in Education. Philosophy of Education, 45 (2): 305-319.
Braidotti, R. (2020). We’ May Be in
This Together, but We Are Not All Human and We Are Not One and the Same.
Ecocene: Cappadocia Journal of Environmental Humanities, 1(1), pp. 25-31.
https://doi.org/10.46863/ecocene.2020.3.
Braidotti, R. (2013). The Posthuman. Cambridge: Polity Press.
Derrida, J. (1982) ‘The Ends of Man’, in Margins of Philosophy, trans. A. Bass. Chicago, IL:
Chicago University Press. pp. 109–36.
Flanagan, V. (2017). Posthumanism: rethinking 'the human' in modern children's literature. In C. Beauvais, & M. Nikolajeva (Eds.), The Edinburgh companion to children's literature (pp. 29-41). Edinburgh University Press.
Gittins, D. (2001). The historical construction of childhood. In Mary Jane Kehily (Ed.) An Introduction to Childhood Studies. (Pp. 35-49). London: Rutledge.
Hayles, N. K. (1999), How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Literature and Informatics, Chicago: The University of Chicago Press.
Heidegger, M. (1977). The question concerning technology and other essays. (William Lovitt, Trans.). New York: Harper Torch Books.
Heidegger, M. (1975). The origin of the work of art. In Poetry, language, Thought. (Albert Hofstadter, Trans.). New York: Harper and Row.
Jöns, H. (2006). Dynamic hybrids and the geographies of technoscience: discussing conceptual resources beyond the human/non-human binary. Social and Cultural Geography, 7(4), pp. 559–80.
Langewand, A. (2001). Children’s rights and education: A hermeneutic approach. In Frieda Heyting, Dieter Lenzen & John White (Eds.) Methods in Philosophy of Education.(pp. 145-159). London: Rutledge.
Levinas, E. (1990). Difficult Freedom. Essays on Judaism. Baltimore, MD: The Johns Hopkins University Press.
MacBlain, S. (2014). How Children Learn. London: Sage.
Mathews, G. B. (1994). The Philosophy of Childhood. Massachusetts: Harvard University Press.
McNeil, M. (2010). Post-Millennial Feminist Theory: Encounters with Humanism, Materialism, Critique, Nature, Biology and Darwin. Journal for Cultural Research 14 (4), 427–37.
Murris, K. (2017) The posthuman child: iii. In D. Kennedy & B. Bahler (Eds). Philosophy of Childhood: Exploring the Boundaries, (pp. 185-197). Lexington Books
Murris, K. (2015). Posthumanism, Philosophy for Children, and Anthony Browne’s “Little Beauty”.
Bookbird: A Journal of International Children's Literature 53(2), 59-65.
doi:10.1353/bkb.2015.0030.
Nayar, P., K. (2014), Posthumanism, Malden, MA: Polity.
Rae, G. (2013). Heidegger’s influence on posthumanism. History of the Human Sciences, 27(1), 51–69. doi:10.1177/0952695113500973
Vansieleghem, N. (2005). Philosophy for Children as the Wind of Thinking. Journal of philosophy of education, 39 (1), pp. 19-35
Wallin, J. (2016). Pedagogy at the brink of the post-anthropocene. Educational Philosophy and Theory, 49(11), 1099–1111. https://doi.org/10.1080/00131857.2016.1163246