امام وردی، پروین؛ طاهر، محبوبه. «بررسی نقش انعطافپذیری شناختی و ذهنآگاهی در پیشبینی تعللورزی تحصیلی دانشآموزان».. روان شناسی مدرسه، 9(3)، 34-19.
بوردیک، دبراای.(2014).«راهنمای آموزش مهارت های ذهن آگاهی به کودکان و نوجوانان»، ترجمه غلامرضامنشئی، مسلم اصلی آزاد، لاله حسینی و پریناز طیبی نایینی.(1396). اصفهان : انتشارات دانشگاه اصفهان.
بهزادپور، سمانه؛ سهرابی، فرامرز؛ برجعلی، احمد و مطهری، زهرا سادات.(1392). «بررسی مقایسهای کنترل توجه و نشخوار فکری بیماران مبتلا به وسواس فکری-عملی و افراد عادی». تحقیقات روانشناختی، 5(17)، 15-1.
پورابوالقاسم حسینی، شیما؛ حسینخانزاده، عباسعلی و موسوی، سیدولیاله .(1396). «بررسی تاثیر آموزش توجه و تمرکز بر مهارتهای حل مسئله و استرس ناشی از امتحان در دانشآموزان دختر پایه هفتم». پژوهش سلامت، 3(2)، 114-121.
حسنی، جعفر؛ آزاد فلاح، پرویز؛ رسول زاده، کاظم و عشایری، حسن. (1391). «بررسی راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی بر ابعاد روان نژدی و برون گرایی دانشجویان». تازه های روانشناختی. 10(4): 1-13.
رحمتی، فرنگ؛ غفاری، الهه.(1394). نقش ذهن آگاهی، تنظیم هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوم متوسطه. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناسی، 10(40)، 72-49.
رستمی، چنگیز، جهانگیرلو، اکرم، سهرابی، احمد، احمدیان، حمزه.(1395). نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی اهمال کاری دانشجویان. مجله علوم پزشکی زانکو، 2(1)، 61-50.
سلطانی، اسماعیل؛ شاره، حسین؛بحرینیان، عبدالمجید؛ فرمانی، اعظم.(1392). «نقش واسطهای انعطاف پذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تاب آوری با افسردگی». پژوهند، 18(2)، 88-96.
عابدی، احمد؛ پیروزیجردی، معصومه؛ یارمحمدیان، احمد.(1391).«اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی». ناتوانیهای یادگیری، 2(1)، 92-106.
عباسیان، فرح، کدیور، پروین، صرامی فروشانی، غلامرضا. (1396). نقش میانجیگری باورهای معرفت شناختی در رابطه بین باورهای ضمنی هوش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تفکر و کودک، 8(2)، 87-103.
علیخانی، مریم؛ آقایی، اصغر. (1394). تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه شهر اصفهان. تفکر و کودک، 6(11)، 61-86.
عمادی فر، فرناز؛ گرجی، یوسف.(1396). «اثربخشی آموزش توجه بر مهار توجه، توجه متمرکز و توجه پراکنده دانشآموزان دختر دارای اضطراب امتحان». سلامت روانی کودک، 4(1)، 67-78.
فولادی، اسما؛ کجباف، محمدباقر و قمرانی، امیر. (1397). «اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر». آموزش و ارزشیابی، 11 (42)، 53-37.
قاسمی جوبنه، رضا؛ عرب زاده، مهدی، جلیلی نیکو، سعید، محمدعلی پور زینب، محسن زاده فرشاد.(1394). «بررسی روایی و پایایی نسخه فرم کوتاه پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ». مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14(2)، 137-150.
قدرتی، سیما؛ وزیرینگو، رقیه .(1397). «اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطافپذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران». سازمان نظام پزشکی، 36(4)، 233-240.
قنبری طلب؛ محمد، جوانمرد، غلامحسین؛ رضایی، اکبر.(1398). «بررسی رابطه ذهن آگاهی، توجه و خودکارآمدی تحصیلی». رویش رواننشاسی، 8(5)، 204-193.
گلپور چمرکوهی، رضا؛ محمدامینی، زرار .(1391). «اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر بهبود ذهنآگاهی و افزایش ابراز وجود در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان». روانشناسی مدرسه و دانشگاه، 1(3): 82-100.
مرادی، کیوان؛ واعظی، مظفرالدین؛ فرزانه، محمد؛ میرزایی، محمد.(1393). «رابطه خوش بینی با پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان مدارس متوسطه پسرانه مناطق 6 و 9 شهر تهران». پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، 2(5)، 69-80.
Arnold,L.E., Hodgkins,P., Kahle, J., Madhoo, M, & Kewley,G.(2020)." Long-Term outcomes o ADHD:academic achievement and performance". Journal of Attention Disorder, 24(1), 73-85.
Baginski, A. (2015). "Attention Regulation, Emotion Regulation, and Cognitive Flexibility as Mediators of the Relationship Between Mindfulness and Academic Achievement in High School Childeren.
Boo, S.J., Childs-Fegredo, J., Cooney,S., Datta, B., Dufour,G., Jones,P.B., Galante,J.(2020)." A follow-up study to a randomised control trial to investigate the perceived impact of mindfulness on academic performance in university childeren". Counselling and Psychotherapy Research, 20(2), 286-301.
Brown, K.W., Ryan, R.M., Creswell, J.D. (2007). "Addressing fundamental questions about Mindfulness". PsycholInquiry, 18 (4), 272-281
Cludius,B., Mennin,D., Ehring,T.(2020)."Emotion regulation as a transdiagnostic process". Emotion, 20(1), 37-45.
Dennis,J.P., & Vander Wal, J.S.(2010). "The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity". Cognitive Therapy and Research, 34(3), 241-253.
DerryBerry, D., Reed, M.A.(2002)" Anxiety-ralated attentional biases and their regulation by attentional control". Journal of Abnormal Psychology, 111(2), 225-236.
Elphinston, B., Whitehead,R., Tinker,S.P., Bates,G.(2019)." The academic benefits of letting go: The contribution of mindfulness and nonattachment to adaptability,engagenebt and grades". Educational Psychology, 39(6), 784-796.
Jarvenoja,H.,Jarvela S., Tormanen,T., Naykki, P.,Malmberg,J.,Kurki,K.Isohatala,J.(2018)." Capturing motivation and emotion regulation during a learning process". Frontline Learning Research. 6(3), 85-104.
García-Redondo, P., García, T., Areces, D., Núñez, J. C., & Rodríguez, C. (2019). Serious games and their effect improving attention in students with learning disabilities. International journal of environmental research and public health, 16(14), 2480.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). "Cognitive Emotion Regulation Questionnaire Development of a short 18-item version (CERQ-short)". Personality and Individual Differences, 41, 1045-1053.
Karahoca, D., Karahoca, A., Karaoglu, A., Gulluoglu, B., & Arifoglu, E. (2010). "Evaluation of web based learning on student achievement and achievement motivation in primary school computer courses". Journal of Social and Behavioral Sciences, 2, 5813-5819.
Magalhaes,S.,Carneiro,L.,Limpo,T.,Filipe.M.(2020). "Excutive functions predict literacy and mathematics achievements: The unique contribution of cognitivevflexibility in grades 2, 4 and 6". Child Neuropsychology , 26(7), 934-952.
Maynard, B.R., Solis,M.R., Miller, V.L., Brendel,K.E.(2014). "Mindfulness-Based Interventions for Improving Academic Achievement, Behavior and Socio-Emotional Functioning of Primary and Secondary Childeren".Campbell Systematic Reviews,13(1), 1-144.
Miranda, R., Valderrama, J., Tsypes, A., Gadol, E., & Gallagher, M. (2013). "Cognitive inflexibility and suicidal ideation: Mediating role of brooding and hopelessness". Psychiatry Research, 25(1): 390- 399.
Ozer, E. A., & Akgun, O. E. (2015). "The effects of irrational beliefs on academic motivation and academic self-efficacy of candidate teachers of computer and instructional technologies education department". Journal of Social and Behavioral Sciences, 197, 1287-1292
Rosario, R., Pedro, M. Paz-Alonso (2013). "Executive Function and Emotional Development. Centre of Excellence for Early Childhood Development and Strategic Knowledge Cluster on Early Child Development"; 2013:1- 7.
Sengkey, A.R.(2019). "The impact of self-regulation on motion coordination ability for elementrary school childeren". Journal of Physics, 1360(1), 1-7.
Song, J. H. (2019). The role of attention in motor control and learning. Current opinion in psychology, 29, 261-265.
Stevenson JC, Millings A, Emerson LM. Psychological well-being and coping: The predictive value of adult attachment, dispositional mindfulness, and emotion regulation. Mindfulness. 2019;10(2):256-71.
Taylor, S.J., Whincup, P.H., Hindmarsh,P.C., Lampe,F.,Odaki,K, Cook,D.G. (2001)." Performance of a new pubertal self-assessment questionnaire: a preliminary studt". Paediatric and Perinatal Epidemiology, 15(1), 88-94.
Toraman, C., Ozdemir, H.F.,Kosan,A.M.A., Oracki,s.(2020)." Relationship between cognitive flexibility, perceived quality and academic achievement". International Journal of Instruction, 13(1), 58-100.
Walach, H., Buchheld N., Buttenmuller, V., Kleinknecht,N.,& Schmidt,S.(2006)."Measuring mindfulness, The Friburg mindfulness inventory". Personality Individual Diffence, 40, 1543-1555.
Weems, C. F., & Pina, A. A. (2010). "The assessment of emotion regulation: Improving construct validity in research on psychopathology in youth.An introduction to the special section". Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 32(1), 1-7
Yangin Ersanl, C. (2015). "The relationship between childeren’ academic selfefficacy and language learning motivation: a study of 8th graders". Journal of Social and behavioral Science, 199, 472-478.