اسپلیتر، لورنس. شارپ، آن مارگارت(1390). معیارهای یک مباحثه فلسفی در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان، سعید ناجی، جلد دوم، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالاعات فرهنگی، ،257 -237
فیشر، رابرت (1387)، داستانهایی برای فکر کردن، ترجمه سید جلیلی شاهری لنگرودی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
شارپ، آن مارگارت، (1389)، امتیاز p4c نسبت به رقبا(pwc) و ویژگیهای آن، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان( جلداول)، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صص. 99-79
لیپمن، متیو(a1389)، فلسفه برا ی کودکان ونوجوانان چیست، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان(جلداول)، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1389، صص. 35-23
لیپمن، متیو(b1389)، پارادایم تاملی تعلیم و تربیت و کتابهای p4c، در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان( جلداول)، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1389، صص. 48-37
گریگوری، مان (1390)، فلسفه و برنامه فلسفه برای کودکان در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، سعید ناجی، جلد دوم، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ، صص139-162
ناجی، سعید(1386)، نگاهی به روشهای جدید برای بالا بردن توان تحقیق و پژوهش، در مجموعه مقالات کنفرانس توسعه دانس و فناوری در ایران به اهتمام دکتر مهدی گلشنی، دانشگاه صنعتی شریف.
Bleazby, Jennifer,(2013) Social Reconstruction Learning: Dualism, Dewey and Philosophy in Schools, Routledge
Curren, R. (2014). Judgment and the aims of education. Social Philosophy and Policy, 31(1), 36-59.
Fisher, Robert. (1996), Stories for Thinking, Nash Pollock publishing,
Fisher, Robert. (2008), Teaching for Thinking,3rd ed, philosophical Enquiry in the Classroom, Continuum.
Given, L. M. (2008). The SAGE encyclopedia of qualitative research methods. (ed), London: Sage.
Gregory, Maughn(2011), "Review of Martha Nussbaum, Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities", Studies in Philosophy and Education 30 (4): 419–427
Heyting, F. (2005). Methodological traditions in philosophy of education. In F. Heyting, D. Lenzen & J. White (eds), Methods in philosophy of education. London: Rout ledge.
Kennedy, David. (1999),Philosophy for Children and reconstruction of Philosophy, Metaphilosophy, vol. 30, no. 4, occtobre
Lipman, M. (1993). Thinking children and education. Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Pub. Co.
Lipman, M. (2005 ), Saeed Naji’s Interview with Matthew Lipman: Thinking: The Journal of Philosophy for Children, volume17, number4, Institute for the Advancement of Philosophy for Children, Montclair State University, NJ, pp. 23- 29
Lipman, M. (January 01, 1996). ,"On Writing Philosophical Literature for Children",. Bookbird, 34, 3, 6.
Lipman, M. , Sharp, A. M. , & Oscanyan, F. S. (1980). Philosophy in the classroom. Philadelphia: Temple University Press.
Liu, S. (2018). Neoliberal global assemblages: The emergence of “public” international high-school curriculum programs in China. Curriculum Inquiry, 48(2), 203-219.
Nola, Robert and Irzik, Gurol,( 2005) Philosophy, Science, Education and Culture, Science & Technology Education Library, Springer,
Nussbaum, Martha. ( 1993) Philosophical books VS. Philosophical dialogue. in Thinking children and education. Matthew Lipman(Ed). Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Pub. Co. pp298-300.
Schachtel, Ernest G. ( 1993), The children and the Story, in Thinking children and education. Matthew Lipman(Ed). Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Pub. Co. pp264-266.
Sprod, Tim. (2011) Discusion in Science, Acer Press,