آیزنک، مایکل دبلیو؛ کین، مارک. تی (2005). روانشناسى شناختى- حافظه، ترجمة دکتر حسین زارع، تهران: انتشارات آییژ.
اسماعیلی، عبداله علی؛ بایرامعلی، رنجگر (1387). «تأثیر بازی رایانه بر سرعت یادگیری جمع، ضرب و منها در پایههای اول دوم سوم دبستان»، فصلنامة اندیشه رفتار، دورة دوم ، شمارة 8 ، صص 47و46.
پناهیفرد، سیمین (1389). رده بندی سنی بازیهای رایانهای ESRA، تهران: انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای.
پورمحسنی، فرشته و دیگران (1383). «تأثیر بازیهای رایانهای بر توانایی چرخش ذهنی نوجوانان»، مجلة علمی پژوهشی تازههای علوم شناختی، سال ششم، شمارة 3 و 4، ص 7.
جهان آرا، عبدالرحیم (1388). «فرصتها و تهدیدهای فنّاوری اطلاعات و ارتباطات»، مجموعه مقالات همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات راهکارها و کاربردها، دانشگاه ساری، صص 15-4.
دلبری، محمود و دیگران (1388). «تأثیر بازیهای رایانهای بر بهره هوشی، زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان»، فصلنامة عملی پژوهشی رشد و یادگیری حرکتی ورزشی، شمارة 42، ص 136-134.
دوران، بهناز (1390). بازیهای رایانهای آموزشی، تهران: دانشنامة ایرانی برنامة درسی.
دوران، جواد و دیگران (1381). «بررسی رابطة بازیهای رایانهای و مهارتهای اجتماعی نوجوانان»، مجلة علمی پژوهشی روانشناسی، سال ششم، شمارة 1، ص 14.
زارع، حسین و دیگران (1388). «تأثیر بازیهای آموزشی بر حافظة کوتاه مدت و املای دانشآموزان پایة ابتدایی با ناتوانیهای ویژة یادگیری»، مجلة پژوهش در حیطة کودکان استثنایی، سال نهم، شمارة 4، ص 368.
زارع، حسین و دیگران (1387).«مقایسة نحوة بازشناسی حافظه در دانشآموزان با و بدون اضطراب اجتماعى»، مجلة علمی پژوهشی علوم رفتاری، دورة 2، شمارة 3، ص 194.
شاملو، سعید (1382). بهداشت روانی، تهران، انتشارات رشد.
شاوردی، تهمینه و شهرزاد شاوردی (1388). «بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت به اثرات بازیهای رایانهای»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی دورة دوم شمارة 7 ، ص 6.
غلامی، توران و دیگران (1390). «تأثیر بازیهای رایانهای بر خلاقیت و رابطة آن با سازگاری روانی دانشآموزان»، فصلنامة علمی پژوهشی اندیشههای تازه در علوم تربیتی، سال هفتم، شمارة 1، صص 64-63.
فرهودی، هاجر (۱۳۸۷). «بررسی تأثیر استفاده از بازیهای آموزشی رایانهای بر افزایش خلاقیت کودکان مقطع سوم دبستان»، اولین کنفرانس ملی خلاقیتشناسیTRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، پژوهشکدة علوم خلاقیت شناسی، نوآوری و TRIZتهران، صص 6-4.
قربانی، سعید و دیگران (1386). «تأثیر بازیهای رایانهای بر انگیختگی نوجوانان پسر»، فصلنامة علمی پژوهشی مدیریت ورزشی، شمارة 34.
کریمیانپور، غفار (1389). «شطرنج شیوهای برای آموزش خلاق»، فصلنامة رشد آموزش پیش دبستانی، دورة دوم، شمارة 2، ص 36.
محسنی، نیک چهره (1383). نظریه در روانشناسی رشد، تهران، نشر پردیس.
منطقی، مرتضی (1386). راهنمای والدین در استفادة فرزندان از فنّاوریهای ارتباطی جدید «بازیهای ویدیویی - رایانهای»، تهران، انتشارات عابد.
Drew, D. & Waters J. (1986). “Video Games: Utilization of a Novel Strategy to Improve Perceptual Motor Skills and Cognitive Functioning in the Non-institutionalized Elderly”, Cognitive Rehabilitation, Vol 4(2), pp. 26-31.
Dye M. & Bavelier D. (2004). “Playing video games enhances visual attention in children”, Journal of Vision, 4 (11): 40a.
Goldstein, J. et al. (1997). “Video Games and the Elderly”, Social Behavior & Personality, No. 25, pp. 345-352.
Green, C. S., & Bavelier, D. (2004). “The Cognitive Neuroscience of Video Games”, In P. Messaris & L. Humphreys (Eds.), Digital media: Transformations in human communication, New York: Peter Lang.
Green, C.S., & Bevelier, D. (2006). “Enumeration versus Multiple Object Tracking: the Case of Action Video Game Players”. Cognition, No. 101, pp. 217-245.
Green, C.S. & Bevelier, D. (2006). “Effect of Action video games on the spatial distribution of visuospatial attention”. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and performance, No. 32 (6), pp. 465-478.
Greenfield, P.M. (1984). Mind and Media: The Effects of Television, Video Games, and Computers. Cambridge: Harvard University Press.
Greenfield, P.M. & Subrahmanyam , K. (1994). “Effect of Video Game Practice on Spatial Skills in Girls and Boys”. Journal of Applied Developmental Psychology, No. 15, pp. 13-32.
Green, C. S & Bavelier, D. (2007). “Action-video-game Experience Alters the Spatial Resolution of Vision”, Psychological Science, 2007;18 (1):88–94
Koepp, M.J., et. al. (1998). “Evidence for Striatal Dopamine Release during a Video Game”, Nature, No. 393, pp. 266-268.
Shaffer, D. W., et. al. (2005). “Video Games and the Future of Learning”. WCER Working Paper, No.4, 2005-4.
Smith, A. (1990). “Stress and Information Processing”, In M. Johnston and L. Wallace, editors, Stress and Medical Procedures, pp. 58-79, Oxford: Oxford University Press.
Wickens , C.D. (1992). Engineering Psychology and Human Performance (2nd Ed.), Harper Collins: New York.