اعتصامی، حمیده. شفیعآبادی، عبدالله. (1398). اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر رشد اخلاقی دانشآموزان پسر پایه ششم دبستان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی.
10.22054/QCCPC.2020.40874.2104
اکبری، احمد. مسعودی، جهانگیر. (1393). فلسفه برای کودکان: رویکردهای تربیت دینی به آموزش تفکر، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد، سال چهارم، شماره 4 (2).
جاویدیکلاته جعفرآبادی. طاهره، اکبری، احمد. (1388). تحلیلی بر برنامهی درسی فلسـفه بـرای کودکـان و ویژگیهای مواد خواندنی مناسب در اجرای آن، همایش ملی کتابخانههـای آموزشـگاهی: پویاسـازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی - یادگیری.
جلائی، مائده، چراغ ملایی، لیلا، خدابخشپیرکلانی، روشنک. (1398). تاثیر بازی مبتنی بر هوش اخلاقی بر وجدان, خویشتنداری و مسئولیتپذیری اجتماعی کودکان با استعداد دبستانی، فصلنامه روان شناسی تربیتی(روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(54)، 89-59.
جلیلیان، سهیلا. عظیمپور، احسان. جلیلیان، فریبا. (۱۳۹۵). اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش توانایی حل مسأله و قضاوت اخلاقی در دانشآموزان، فصلنامه پژوهشهای تربیتی، دوره3 شماره 32. ۸۰-۱۰۱.
جمالی، معصومه. جایروند، حمداله. (1395). اثربخشی آموزش فلسفه بر مسؤلیت پذیری کودکان بیش فعال، چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، دوفصلنامه مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران،https://civilica.com/doc/546917
حبیبیکلیبر، رامین، فرید، ابوالفضل. محمدزاده، رقیه. (۱۳۹۸). اثربخشی روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان، فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، دوره ۱۴ شماره 53. ۶۷-۸۷.
حسینی، سیدعلی، رهنما، اکبر، موسوی، رقیه. (1400). مطالعه مبانی هستی شناسی رویکرد مرلوپونتی و لیپمن به منظور تدوین الگوی تلفیقی در برنامه فلسفه برای کودکان، دو فصلنامه تفکر و کودک، 12(2), 157-179.
خدیوی، اسدالله، اللهی، ایران. (1392). بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری و پیشرفتتحصیلی دانشآموزان دختر مقطع اول متوسطه(پایه هفتم) شهرستان مهاباد، فصلنامه زن و مطالعات خانواده، دوره 6 شماره 22. 37-60.
شاهمحمدی، نیره. (۱۳۹۹). بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر تفکر انتقادی دانشآموزان پایه ششم، دوفصلنامه تفکر و کودک، ۱۱(۱)، ۹۷-۱۱۶.
شریعتباقری، محمدمهدی. (۱۳۹۷). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی - ارتباطی بر مسئولیت پذیری و سازگاری دانش آموزان، فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، دوره ۹ شماره 32.
شهیدی، مریم. زربخش، محمدرضا. (۱۳۹۵). رابطه بین فراشناخت حالتی و مسئولیت پذیری با خودنظمدهی تحصیلی، فصلنامه سلامت روان کودک، دوره ۲ شماره 2. ۴۹-۵۷.
صابری، الهام، عباسی، عفت، قائدی، یحیی، علیعسگری، مجید. (1399). طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوره اول متوسطه ایران، دوفصلنامه تفکر و کودک، 11(2)، 157-115.
عبداللهپور، رویا، سرمدی، محمدرضا، پیرانی، ذبیح، سیفی، محمد. (۱۳۹۸). تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان(فبک) بر نگرش اخلاقی دانش آموزان و تبیین مولفه های آن ازمنظر قرآن، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره ۲۷ شماره 43. ۱۱۳-۱۴۳.
عطریان، نرگس، عطریان، فرامرز. (1400). طراحی الگوی تدریس پرورش تفکر فلسفی در دوره ابتدایی، دوفصلنامه تفکر و کودک، 12(1)، 202-181.
عیسیمراد، ابوالقاسم. نفر، زهرا. سادات فاطمی، فاطمه. (1398). اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر همدلی و حل مسئله اجتماعی دانش آموزان پنجم ابتدایی، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، دوره 9 شماره 36. 117-134.
فتحی، لیلا. احقر، قدسی. (۱۳۹۷). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان به روش پژوهش مشارکتی بر مسئولیتپذیری دانش آموزان، فصلنامه خانواده و پژوهش، دوره ۱۵ شماره 38. ۷-۱۸.
فتحی، لیلا. احقر، قدسی. نادری، عزتالله. (1398). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان (P4C) به روش پژوهش مشارکتی بر روابط میان- فردی دانش آموزان، فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 35 شماره 4. 51-64.
فرزانفر، جواد. اعجم، علیاکبر. (۱۳۹۵). داستان هایی برای برنامه فلسفه برای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی، فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی، دوره۱۳ شماره 48. ۱۰۶-۱۱۸.
فیشر، رابرت. (1397). آموزش تفکر به کودکان، ترجمه افسانه نجاریان و مسعود صفاییمقدم، تهران: نشر رسش و گوزن.
قائدی، یحیی(1383). آموزش فلسفه به کودکان، نشر دواوین، تهران.
قائدی، یحیی، (1384). اصول فلسفه تعلیم و تربیت، تهران، سنجش.
کاظمپور, اسماعیل. باباپور واجاری، مریم. (1396). تأثیر آموزش صلح بر مسئولیتپذیری دانشآموزان، فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 8 شماره 32، 65-82.
کنعانیهرندی، ستاره، نوریان، محمد، نوروزی، داریوش، عباییکوپایی، محمود. (1400). تاثیر برنامه درسی فلسفه برای کودکان بر رشد خلاقیت دانشآموزان، دوفصلنامه تفکر و کودک، ۱۲(1)، ۲۰۳-۲۳۰.
گلاسر، ویلیام. (2013). تئوری انتخاب، ترجمه علی صاحبی (1395). چاپ نهم، تهران: سایه سخن.
ماهری، ساناز،عراقیه، علیرضا، قائدی، یحیی، مهدیزاده، امیرحسین، سوسهابی، پری. (1400). شناسایی چالشهای آموزش فلسفه برای کودکان از نظر مربیان پیش دبستانی(یک مطالعه پدیدار شناسانه)، دوفصلنامه تفکر و کودک.12(1)، 287-259
مردآزادبهی، الناز، یاریقلی، بهبود، پیری، موسی. (1399). اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر اضطراب تحصیلی دانشآموزان، دو فصلنامه تفکر و کودک، 11(2)، 255-231.
میرباقری، سیده شکوفه. نوشادی، ناصر. نیکدل، فریبرز. (۱۳۹۸). بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر نظریه ذهن و باورهای ماکیاولیستی در دوره ابتدایی، دو فصلنامه تفکر و کودک، دوره 10 شماره1. ۲۶۱-۲۷۷.
ناجی، سعید. (1387). کندوکاو فلسفی بـرای کودکـان و نوجوانـان، گفـتوگـو بـا پیشـگامان، ج 1، تهـران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نعمتی، پریسیما. (1387). تهیه و هنجاریابی آزمون مسئولیتپذیری دانشآموزان دوره راهنمایی در دو بعد شخصی و اجتماعی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
نقدعلی، محسن. پناهی، زهرا. (۱۳۹۰). ارتباط اجتماع پژوهشی در برنامه فلسفه برای کودکان با روشهای تدریس فعال و مشارکتی، دو فصلنامه تفکر و کودک، دوره ۲ شماره 2. ۱۰۱-۱۲۶.
نویدیان، انور. واحدی، شهرام. فتحیآذر، اسکندر. بدریگرگری، رحیم. (1398). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان با استفاده از داستانهای بومی در رشد اخلاقی دانشآموزان ابتدایی، فصلنامه تدریس پژوهی، دوره 7 شماره 3، ۵۴-۶۹.
نویدیان، انور. واحدی، شهرام. فتحیآذر، اسکندر. بدریگرگری، رحیم. (1400). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطافپذیری روان شناختی دانش آموزان ابتدایی با رویکرد مبتنی بر زمینه فرهنگی، فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، ۱۲(۲)، ۲۶۵-۲۸۲.
هدایتی، مهرنوش (۱۳۹۷). الگویی برای پیشرفت معرفت فلسفی در برنامه فلسفه برای کودکان، ماهنامه رویش روانشناسی، دوره ۷ شماره 11. ۱۰۱-۱۵۲.
هلاجیان، مهدیه. سعدیپور، اسماعیل. (۱۳۹۵). بررسی اثربخشی آموزش روش ایفای نقش بر مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر اول دبیرستان، فصلنامه روانشناسی مدرسه، دوره 5 شماره 2، ۱۵۱-۱۶۶.
هیوهچی، آیسونا، باقرپور، معصومه. (1399). بررسی رابطه بروندادهای غیرآکادمیک آموزش مدرسهای با مهارتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری دانشآموزان، فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، ۸(۲)، ۱۱-۳۴.
یدالهیصابر، فاطمه. ابراهیمی، محمداسماعیل. زمانی، نرگس. صاحبی، علی. (۱۳۹۸). تعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر مسئولیتپذیری و امیدواری دانشجویان دختر، دوفصلنامه شناخت اجتماعی، دوره ۸ شماره 15. ۱۶۵-۱۷۴.