اثنیعشری، ندا؛ فولادچنگ، محبوبه؛ دریاپور، الهه (1396). اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از الگو بر اعتماد به نفس و توانایی حلمسأله کودکان، پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، شماره 13: 23-37.
احمدی، غلامعلی؛ عبدالملکی، شوبو (1392). بررسی تأثیر الگوی حلمسأله بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس شیمی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 5(1): 1-21.
امانزاده، آمنه؛ نعمان، منصور (1396). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاههای استان مازندران. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9): 57-68.
احمدیفقیه، مریم؛ ضرغام حاجبی، مجید و منیرپور، نادر (1398). بررسی نقش میانجی سبک تفکر در رابطه بین هوش هیجانی معلمان و خلاقیت دانشآموزان، تفکر وکودک، (2): 20-1.
البرزی، محبوبه (1386). تبیین واسطهگری باورهای انگیزشی در خلاقیت کودکان با رویکرد متغیرهای خانوادگی، مدرسه و باورهای انسانی، پایاننامه دکتری، شیراز: گروه علوم تربیتی دانشگاه شیراز.
پورمحسنی کلوری، فرشته؛ صبوری، فاطمه و مولایی، مهری (1398). اثربخشی آموزش مهارت خلاقیت بر تفکر انتقادی، مهارت اجتماعی و خلاقیت دانشآموزان پایه ششم ابتدائی. تفکر وکودک، 10(2): 23-45.
پیرخایفی، علیرضا (1379)، پرورش خلاقیت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز آموزش از راه دور.
حسنی، فهیمه؛ صلیبی، ژاسنت و نیوشا، بهشته (1393).اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر قم، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(3)، .55-75.
دمیرچی، یدالله (1380). بررسی اثر آموزش حل خلاق مسائل بر فرآیند مسألهیابی حل مسأله و کاربرد راهحل مسئله، پایاننامه دکتری، تهران: گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس.
رامیان، صادق (1400). چالشها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی شهر یاسوج، پایاننامه کارشناسی ارشد، شیراز: گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان.
سیف، علیاکبر (1387). روانشناسی پرورشی نوین یادگیری و آموزش، تهران: نشر داوران.
شعبانی، حسن (1388). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر)، تهران: سمت.
شعبانی، زهرا (۱۳۸۳)، بررسی تطبیقی تربیت معلم در ایران و چند کشور جهان، فصلنامه تعلیموتربیت، سال بیستم، شماره ۳: 161-121.
عینی، ساناز؛ عبادی، متینه؛ سعادتمند، صغری و ترابی، نغمه (1399). نقش تفکر خلاق، ذهن آگاهی و هوش هیجانی در پیشبینی تنیدگی تحصیلی دانشآموزان تیزهوش، تفکر وکودک (2)11، 210-183.
غریبی، حسن (1390). اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی، تحول اخلاقی و پرسشگری دانشآموزان پایه پنجم دبستان، رساله دکتری، تبریز: گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
غفاری، سعید، بقایی، حسن، قربانی و رضوان، طیبه (1399). تأثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق در کتابخانههای عمومی بر میزان خلاقیت کودکان، خانواده و پژوهش، ۱۷ (۱):۱۲۷-۱۴۴.
فتحیپور، کبری؛ رئیسی اردلی، رضا (1396). تردید سالم؛ راهکارهای ارتقا و ترویج تفکر انتقادی و خلاق در مدارس، رشد معلم، شماره 308: 48-50.
فرجالهی، مهران؛ موسوی، سید علیمحمد و تاجی، پروانه (1389). شناسایی عوامل موثر در پرورش خلاقیت دانشآموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش منطقه ۶ آموزشوپرورش استان تهران، مجله تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1(2): 83-100.
کاظمى، یحیــى و جعفرى، نرگــس (1387). بازدارندههای خلاقیت دانشآموزان: فعالیتها و ویژگیهای معلم. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 14، 177-192.
گنجی، کامران؛ یعقوبی، ابوالقاسم و لطفعلی، رضا (1392). اثر بخشی آموزش مهارتهای پرسشگری به معلمان بر تفکر انتقادی دانشآموزان متوسطه، روانشناسی تربیتی، 9(27): 2-26.
محبی، امین؛ جعفری، سانی؛ سعیدی رضوانی، محمود و یزدی، امین (1392). تدریس خلاق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد: دیدگاه دانشجویان در دانشکده پرستاری و مامایی، مجله پزشکی ایران آموزش، 13 (6): 509-518.
محمدی، سید داوود؛ مسلمی، زهرا و قمی، میهن (1395). رابطه بین مهارتهای تفکر انتقادی با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(1): 79-89.
محمودی، سید نورالدین (1398). ارائه مدل علی جهت بررسی نقش واسطهگری کیفیت ارتباط معلم-دانشآموز در رابطه خودتنظیمی تحصیلی، فرهنگ مدرسه و اشتیاق تحصیلی با تفکر خلاق در دانشآموزان متوسطه، تفکر وکودک، 10(1), 237-259. doi: 10.30465/fabak.2019.4619
منطقی، مرتضی (1380). بررسی پدیده خلاقیت در کتابهای درسی دبستان، بررسی تأثیر آموزش خلاقیت در دانشآموزان ابتدایی و ارائه الگویی برای آموزش آنان، رساله دکتری، تهران: علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
نورآبادی، سولماز (1399). کاربرد تکنولوژی آموزشی در مدارس پیشرو و تأثیر آن در ارتقای سطح خلاقیت و نوآوری دانشآموزان. مطالعات و تحقیقات در علوم رفتاری، تابستان 1399- شماره 3 (6-57ا).
نوشادی، ناصر و خادمی، محسن (1390). ارزیابی برنامهدرسی رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران از منظر اندیشه انتقادی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9(38): 134-107.
Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approches. London: Sage Publication.
Fisher, Robert. (2014). Teaching Children to Think, 3rd edition: Oxford University Press
Gabriel, Alex., Monticolo, Davy, Camargo, Mauricio., & Bourgault, Mario. (2016). “Creativity support systems: A systematic mapping study”, Thinking Skills and Creativity, Vol. 21: 109–122.
Gibson, R. (2010). The art of creative teaching: implications for higher education. Teaching in Higher Education, 15 (5): 607-613.
Istiyono, E., & Hamid, S. (2020). Measuring Creative Thinking Skills of Senior High School Male and Female Students in Physics (CTSP) Using the IRT-based PhysTCreTS. Journal of Turkish Science Education, 17(4): 578-590.
Khoiriyah, A. J., & Husamah, H. (2018). Problem-based learning: Creative thinking skills, problem-solving skills, and learning outcome of seventh grade students. JPBI (Journal Pendidikan Biologi Indonesia), 4(2): 151-160.
Lester, D. (2013). Measuring Maslow's hierarchy of needs. Psychological reports, 113(1), 15-17.
Lucchiari, Claudio; Sala, Paola Maria; Vanutelli Maria Elide (2019). The effects of a cognitive pathway to promote class creative thinking, an experimental study on Italian primary school students, Thinking Skills and Creativity, Elsevier, Volume 31, March 2019, Pages 156-166.
Marsella, N. R. (2018). Critical and Creative Thinking in General Education: A Descriptive Case Study.
Maykut, P. & Morehouse, R. (1955). Beginning Qualitative Research: A Philosophic and Practical Guide. London: Flamer Press.
Mohd, Fauzee, Musa; and Zarita Ahmad, Baharum (2012). Higher Education Physical Assets and Facilities. Procedia - Social and Behavioral Sciences.472 – 478.
Ngang, T. K. Nair, S. & Prachak, B. (2014). Developing instruments to measure thinking skills and problem solving skills among Malaysian primary school pupils. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3760-3764.
Piaget, J. (1976). Cognitive Development in Children: Piaget Development and Learning. Journal of Research in Science Teaching, 2, 176-186.
Tan, S., Zou, L., Wijaya, T. T., & Dewi, N. S. S. (2020). Improving student creative thinking ability with problem based learning approach using agent dynamic mathematics software. Journal on Education, 2(4), 303-312.
Yayuk, E. (2020). Primary School Students' Creative Thinking Skills in Mathematics Problem Solving. European Journal of Educational Research, 9(3), 1281-1295.