اعتدادی، محمد؛ سخایی، غلامحسین؛ پور رجب، معصومه و کیانی، مهدی. ( 1399). اجرای طرح آموزش و یادگیری آنلاین در مدارس استان اصفهان در دوران شیوع بیماری کووید-19. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری دوره پنجم خرداد 1399 شماره 44
امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ دهقان نیری، ناهید؛ رهنورد، زهرا و نوری سعید، علی (1391). روش شناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. مجله پرستاری و مامایی جامع نگر. شماره 68. 63-56
ایمری، سلیمه و باقرپور، معصومه. (1401). تأثیر آموزش به روش فناوری واقعیت افزوده و ترکیبی بر تفکر خلاق و انگیزش یادگیری دانشآموزان. تفکر وکودک, 13(1), 117-142. doi: 10.30465/fabak.2022.7077
تقی یاره فتانه و سیادتی، ملودی (1386). معیارهای انتخاب ابزارهای تالیف محتوا در یادگیری الکترونیکی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. جلد ۱۳ شماره ۱. صفحات ۸۹-۷۵.
حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهنوش (1390). روش های تحقیق کیفی، تهران: بشری
حبیبی، مریم (1391). تأثیر ویدئو در آموزش مجازی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان. دانشکده پردیس بین الملل.
رنجبر، هادی؛ حق دوست، علی و همکاران (1391). نمونه گیری در پژوهش های کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال دهم، شماره 3. 238-250
زارعی زوارکی، اسماعیل و سالمیان، فردین (1395). چالش های اساسی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ابتدایی. فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان. سال اول. (3).
شاهبیگی، فرزانه و نظری، مریم (1390). آموزش مجازی: مزایا و محدودیتها. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. دوره ششم. شماره 1، شماره پیاپی4. 54-47
شریفی، محمد؛ فتح آبادی، جلیل؛ شکری، امید و پاکدامن، شهلا (1398). تجربه آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی ایران: فرا تحلیل اثر بخشی آموزش الکترونیکی در مقایسه با آموزش حضوری. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. سال 7. شماره 1. 24-9
طباطبایی، امیر و همکاران. (1392). راهبردهایی برای ارتقاء دقت علمی در تحقیقات کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی.5 (3). 670-663
عباسی، فهیمه؛ حجازی، الهه و حکیم زاده، رضوان. (1399). تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد): یک مطالعه پدیدارشناسی. تدریس پژوهی، 8(3), 24-1.
فرجاللهی، مهران؛ معینی کیا، مهدی و عباسی، رضا. (1392). بررسی موانع بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه 2 استان قم. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(3). 70-57.
کاظمی، یوسف. (1399). نقش معلمان بر فرایند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت. قابل دسترس در
https://civilica.com/doc/1116461/
محمدی و همکاران. (1399). واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دوره اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکه های اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا. پژوهشهای تربیتی. شماره 40
نجفی، حسین. (1398). مقایسه تأثیرآموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. ۱۱ (۲). 63-54
هاشمزاده، فرحناز. (1395). مطالعه تجربیات دبیران از انگیزش یادگیری و وضعیت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان ارومیه درسال تحصیلی 1396 – 1395(یک مطالعه پدیدارشناسی). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز
Adeoye, I. A., Adanikin, A. F., & Adanikin, A. (2020). COVID-19 and E-Learning: Nigeria Tertiary Education System Experience. International Journal of Research and Innovation in Applied Science (IJRIAS), Issue 5.
Ahmady, S, Sahbazi, S & Heidari, M. (2020). Transition to Virtual Learning during the Coronavirus Disease2019 Crisis in Iran: Opportunity or Challenge? Disaster Medicine and Public Health Preparedness, 1-3.
Alsoufi, A., Alsuyihili, A., Msherghi, A., Elhadi, A., Atiyah, H., Ashini, A., & Elhadi, M. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students’ knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PloS one, 15(11), 0242905.
Balkhair, A. A. (2020). COVID-19 pandemic: a new chapter in the history of infectious diseases. Oman medical journal, 35(2), e123.
Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
Dhawan, S. (2020). Online learning: A panacea in the time of COVID-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5-22.
Francis, N. N., & Pegg, S. (2020). Socially distanced school-based nutrition program under COVID 19 in the rural Niger Delta. The Extractive Industries and Society, 7(2), 576-579
Kelly, H. (2004). Enhancing interpersonal interaction in online courses. Educational Technology, 53-56.
Kumari, Nutan. (2020). Elementary Education the Need of the DAY, Odisha Journal of SocialScience, 7(2).76-86.
Lemay, D. J., & Doleck, T. (2020). Online learning communities in the COVID-19 pandemic: Social learning network analysis of twitter during the shutdown. International Journal of Learning Analytics and Artificial Intelligence for Education, 2(1), 85–100. https://doi.org/10.3991/ijai.v2i1.15427.
Lemay, D. J., Doleck, T., & Bazelais, P. (2021). Transition to online teaching during the COVID-19 pandemic. Interactive Learning Environments. https://doi.org/10.1080/10494820.2021.1871633.
Lincoln, Y. S., and E. G. Guba, (1985). Naturalistic inquiry, Thousand Oaks, CA: Sage. P: 124.
Moustakas, C. (1994), Phenomenological Research Methods, Thousand Oaks, CA: Sage.
Onyema, E. M and et al. (2020). Impact of Coronavirus Pandemic on Education. Journal of Education and Practice. 11(13), 108-121.
Raj, utsav. (2020). Indian education system in fight against covid-19 pandemic. International Journal of Creative Research Thoughts (IJCRT).7.
Rasmitadila, Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The Perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 Pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
Sepulveda-Escobar, P., & Morrison, A. (2020). Online teaching placement during the COVID-19 pandemic in Chile: challenges and opportunities. European Journal of Teacher Education, 43(4), 587-607.
Sintema, E, J. (2020). Effect of COVID-19 on the Performance of Grade 12 Students: Implications for STEM Education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7).
Snelling, J., & Fingal, D. (2020). 10 strategies for online learning during a coronavirus outbreak. Retrieved from https://www.iste.org/explore
Suramin, Maman and et al. (2020). COVID-19 pandemic and home online learning system: Does it affect the quality of pharmacy school learning? Systematic Reviews in Pharmacy, 11(8), 524-530.
UNESCO. (2020). covid-19 impact on education. Available on: https:// en. UNESCO. Org/covid19/educationresponse