کتاب نامه
اسکندری، تربقان زهرا؛ حسین قلی زاده، رضوان و کامل نیا، حامد (1398). »ارائه چارچوب مفهومی برای طراحی فضای فیزیکی مدرسه های ابتدایی بر مبنای نظریه یادگیری مشارکتی ویگوتسکی«. نوآوری های آموزشی، سال18، شماره 72، صص 27-52.
آذرآئین، شرف (۱۳۹۹). ارزیابی شاخصهای شهر دوستدار کودک (CFC) بهعنوان الگویی برای پیشرفت (مطالعه موردی شهر گرگان). سیزدهمین کنگره ملی پیشگامان پیشرفت، تهران.
آقازاده، محرم(1393). روشهای نوین تدریس. تهران: آییژ.
آقازاده، محرم(1394). سواد مالی برای کودکان. تهران: مرآت.
باقری ورکانه، صدیقه و دهدست، کوثر(1400). »مطالعه کیفی ابعاد چالش های بازی کودکان در زندگی آپارتمان نشینی«. دو فصل نامه تفکر و کودک، سال 12، شماره 1، بهار و تابستان1400، صص56-37.
دهقانی، مرضیه؛ دیالمه، نیکو و خوش صفت، سکینه(۱۳۹۷).»تبیین اهداف برنامه درسی شاد بر اساس آموزه های اسلامی«. دو فصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، سال 6، شماره 10، صص ۲۹-۵.
سانتراک، جان دبلیو(1395). روان شناسی تربیتی. مترجم: سعیدی، شاهده؛ عراقچی، مهشید ودانش فر، حسین. تهران: رسا.
ســودی، حورا؛ ملکی آوارســین، صادق و طالبی، بهنام. (1398). »تدوین الگویی برای مدرســه اثربخش در دورۀ اول«. فصلنامه خانواده و پژوهش، 16 سال 16 شماره 1، صص 126-101.
شعبانی، حسن(1391). مهارتهای آموزشی و پرورشی. تهران: سمت.
فلاحی، علیرضا و گمینی اصفهانی، هدیه(۱۳۹۶).»برنامه ریزی و طراحی معماری فضاهای دوستدار کودک در فرایند بازسازی پس از زلزله بم«. مسکن و محیط روستا، شماره۱۵۸، صص۷۶-۶۲.
کریپندروف، کلوس(1390). تحلیل محتوا، مبانی روش شناسی. مترجم: نایبی، هوشنگ. تهران: نشر.
کریمی آذری، امیررضا و طالب صفا، مهسا (۱۳۹۶). اصول طراحی مدارس دوستدار کودک در مقطع ابتدایی با رویکرد ارتقاء رشد شناختی دانش آموزان در ایران (نمونه موردی: مدارس ابتدایی شهر رشت). اجلاس بینالمللی مطالعات نوین در عمران، معماری و شهرسازی با رویکرد ایران اسلامی، مشهد.
کوهی جناقرد، عظیم؛ سلیمانی، توران؛ زاهد بابلان، عادل و راستگو، اعظم(1400). » ویژگی های مدرسه مطلوب از نظر ذینفعان: دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و اولیای دانش آموزان (مورد مطالعه مدارس دوره ابتدایی شهر اردبیل) «. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، سال 18، شماره2، صص106-89.
لطف عطا، آیناز(۱۳۸۷).»تأثیر عوامل محیطی بر یادگیری و رفتار در محیطهای آموزشی(ابتدایی) در شهر«. فصلنامه مدیریت شهری، شماره ۷۱.
نوید ادهم، مهدى(۱۳۷۵). پیام مدرسه. تهران: انتشارات مدرسه.
نیازآذری، کیومرث(۱۳۹۲).»تأثیر شــادابی و نشــاط در پیشــرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر ساری«. دوفصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی، سال 2، شماره 3، صص۵۷ -۳۵.
Ambarsari L, Harun H(2019). "Child-friendly school environment to ensure children’s welfare". Journal of Education and Learning (EduLearn), 13(1): 74:80.
Bahrodin A, Prastuti E, Eva N, Mahsun A, Rahman S, Fessia Damaianti L, Machmudah S(2020). "Child-Friendly School Programs for Student Happiness: Literature Review". Test engineering & management, 83: 24445 – 24455.
Chandran M (2020). "Teacher accountability and education restructuring: an exploration of teachers’ work identities in an urban school for poor in India". International Studies in Sociology of Education, 1-20.
Cheryan S, Ziegler SA, Plaut VC, Meltzoff AN (2014). "Designing classrooms to maximize student achievement". Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 1(1): 4-12.
Fahyuni EF, Arifin MBUB (2021). Child-Friendly Through Hizbul Wathan in Indonesia Muhammadiyah School. In 1st Paris Van Java International Seminar on Health, Economics, Social Science and Humanities (PVJ-ISHESSH 2020) (pp. 132-139): Atlantis Press.
Farikah F(2019). "Developing the Students’ Character through Literacy Activities in A Child-Friendly School Model". Dinamika Ilmu: Journal Pendidikan, 19(2): 187-196.
Fitriani S (2021). "A Child-Friendly School: How the School Implements the Model". International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(1): 273-284.
Fitriani S (2020)." Promoting Child-Friendly School Model through School Committee as Parents' Participation". International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4): 1025-1034.
Gökmen H, Gülay B (2016). "Children’s views about Child Friendly City: A case study from Izmir". Megaron, 11(4): 469-482.
Habil M, Taneja A (2011). "Children’s exposure to indoor particulate matter in naturally ventilated schools in India". Indoor Built Environ, 20(4): 430-48.
Haraldsson K, Lindgren EC, Fridlund B, Baigi AM, Lydell M, Markland BR(2008). "Evaluation of a school-based health promotion programme for adolescents aged 12–15 years with focus on well-being related to stress". Public Health, 122(1): 25-33.
Helliwell JF, Huang H, Wang S )2015(. "The geography of world happiness." World Happiness Report, 8: 12-41.
Jumari J, Suwandi S (2020). "Evaluation of Child-Friendly Schools Program in Islamic Schools using the CIPP Model". Dinamika Ilmu: Journal Pendidikan, 20(2): 323-341.
King E (2021). "Translating policy into practice: Cambodian primary schoolteachers’ sense-making of the Child Friendly Schools policy". A Journal of Comparative and International Education, 1-18.
Maheri AB, Bahrami M, Sadeghi R(2013). "The situation of health-promoting lifestyle among the students living in dormitories of Tehran University of Medical Sciences, Iran”. Journal of Health and Development, 1(4): 275- 86.
Shukla T, Nirban VS, Chakraborty D (2020). "Comprehending accountability and learning outcomes in school education". Test Eng. Manag, 83: 13655–13666.
Tkim M, Cha H, Kim J, Lee K, Kim J(2020) . Learning to Discover Cross-Domain
Relations with Generative Adversarial Networks. Accessed: Jun. 05, 2020.
UNESCO( 2015). "Embracing Diversity: Tool kit for creating inclusive learning- friendly environment". Retrieved from http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001375/137522e.pdf
UNICEF) 2008( A Practical Guide for Developing Child Friendly Spaces.
Zendah K, Maphosa C (2018). "Examining teachers’ understanding of child-friendly school environments concept: implications for child safety in Zimbabwean schools". Gender and Behaviour, 16(1): 11113-11138.