آوانسیان، ا. (1377). نقش آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب و سرعت یادگیری دختر مدارس روزانه مقطع راهنمایی شهر تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
اسمعیلی، م. (1380). تأثیر آموزش فراشناختی بر عملکرد حل مسئله، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی: گروه روانشناسی بالینی.
سیدعباسزاده، م. م.؛ گنجی، م؛ و شیرزاد، ع. (1382).بررسی رابطه هوش با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایهی سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان شهرستان اردبیل، کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل.
صمدی، م. (1383). بررسی نقش راهبردهای خودتنظیمی در حل مسائل ریاضی دانشآموزان. تهران: فصلنامهی نوآوریهای آموزشی. سال سوم، شماره 7, 65-92.
عباباف، ز. (1387). مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان دوره متوسطه، فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، سال 7، شماره 25,150 ـ 119.
عریضی، م.ر.ض.، عابدی، ا. و تاجی، م. (1384). رابطه میان توانایی شمارش، توجه بینایی درک شنوایی و دانش فراشناختی با شایستگی ریاضی در کودکان پیشدبستانی شهر اصفهان، فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، سال 4، شماره 13، 133 ـ 148.
فولاد چنگ، م. (1384). بررسی تأثیر آموزش فراشناخت بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی، فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، سال چهارم، شماره 14، صص 162 ـ 149.
فولاد چنگ و دیگران (1386). بررسی تأثیر پردازش شناختی بر حل مسئله، مجلهی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره 26، شماره 3، 109 ـ 95.
کارشکی، ح. (1381). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان، مجلهی روانشناسی، شماره 21، 84 ـ 63.
کدیور، پ. (1383). روانشناسی تربیتی، چاپ هشتم. تهران: سمت.
نوری، سوده؛ ایراندخت فیاض و سیف اصغر (1392). تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهر همدان به تفکیک جنسیت. مجله تفکر و کودک، سال چهارم، شماره اول، بهار و تابستان، ص 121-139.
عباسی حسینآبادی، مجتبی (1386). نظریهها و اهداف آموزش ریاضی. برگرفته از سایت اینترنتی http://www.anjryazi.blogfa.com/post-14.aspx
کیامنش، علیرضا و خیریه، مریم (1379). روند تغییرات درون دادهها و برون دادههای آموزش ریاضی بر اساس یافتههای Timss-R,Timss، پژوهشکده تعلیم و تربیت
Erden, M., & Akgul, S. (2010). Predictive Power of mathematics Anxiety and Perceived Social Support from Teacher for Primary Students’ Mathematics Achievement. Journal of Theory and Practice in Education, 6, 1, 3-16.
Elliott, E., & oliff, C. (2008). Developmentally Appropriate emergent literacy activates for Young childhood. Education Journal, 35, 551_556.
Fay, L,. (1965). Reading study skills: Math and Science. In J. Figural (ED), Reading and inquiry: Proceeding of The International Reading Association Conference, Vol.10. (PP.92_94). Newark, DE: International Reading Association.
Fazey, D. M. A. & Fazey, J. A. (1989). Modification of transfer Effect in different practice schedules: An Extension of the variability hypothesis. Journal of Human Movement Studies, (17), 239_258.
Flavell, J. H (1979). Metacognition and Cognitive monitoring. A new area of cognitive developmental inquiring, American Psychology, 34, 906_911.
Feilding, L., G. & Pearson, P. D. (2005).Reading Comprehension: What Works, Educational Leadership, 62_67.
Garner, R. (1990). When children and adults do not us learning strategies. Toward a Theory of settings. Review of Educational Research, 60_525.
Hall , R. (1992).The organization and development of Discursive practice for having a theory. Discourse Process 27(2), 187 _ 218.
Heidema, C. (2009).Reading and Writing to learn Mathematics: strategies to problem solving. Adult literacying perspective, 2008.
Kapa, E, and Merach, Z. R (1995). Measurement of Cognitive Processing in young children, Review of Educational research.
Carreker, S., Neuhaus, G., Swank, P., Johnson, P., Monfils, M., & Montemayor, M. (2007). Teachers with linguistically informed knowledge of reading subskills are associated with a matthew effect in reading comprehension for monolingual and bilingual Students. Reading Psychology, 28, 187-212.
Kristen, R. (2011). The effect of SQRQCQ on fourth grades math word problem performance. Submitted to the graduate college of Bowling green state university in partial fulfillment of the requirements for the degree of master of education.
Metsisto, D. (2005). Reading in the mathematics classroom. In J. M Kenney, E. Hancewicz, & L. Heuer (Eds.), Literacy Strategies for Improving Mathematics Instruction (pp. 9-23). Association for Supervision & Curriculum Development.
Montague, Marjorie(1992).The effect of cognitive and Cognitive strategy instruction on mathematical Problem solving of middle school students with Learning disabilities, Journal of learning Disabilities,Vol25,NO4,pp230_248.
Piaget, J. (1970). In Mussen , P.H.(Ed.), Carmichaels manual of child Psychology, Vol 1(3rded). NewYork: ley. W
Robinson, F, P. (1941).Effective study (1sted.). NewYork: Harper &Brothers Publishers.
Sticth, T.G. (2002, October/November).The reading that Helped win world war II Reading Today. Reading Today, 18.
Stolp,S.&Zabrusky,K.M.(2009).Contribution of cognitive And self-regulated learning theories to Investigations of elaboration of comprehension. International Electronic Jurnal of Elementary Education.2 (1), 8_31.
Schoenfeld, A. (١٩٩٢). Learning to Think Mathematically: Problem Solving, Metacognition, and Sense-Making in Mathematics, In D. Grouws (Ed), Handbook for Research on Mathematics Teaching and Learning, ٣٣٤-٣٧٠.
Vilenious_Tuohimma, P. M.Aunola, K., Nurmi, J. E.(2008).The Association between mathematical word problems And reading comprehension. Educational Psychology, 28,409_420.
Weinstein, C. E. & Hume, L. M. (1998). Study strategy for Lifelong learning Washington, DC: American Psychological Association.