اکوان، محمد (1388). «تربیت فلسفی و حکمت زندگی»، خلاصۀ مقالات تربیت فلسفی سیزدهمین همایش بزرگداشت ملاصدرا، س 1، تهران: حکمت اسلامیصدرا.
زهرایی، شقایق (1385). «تأثیر آموزش برخی مؤلفههای هوش هیجانی بر رضایت شغلی و بهرهوری کارکنان شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه الزهراء.
فیشر، رابرت (1385). آموزش و تفکر، ترجمة فروغ کیانزاده، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی (1386). «امکان آموزش فلسفه به کودکان: چالش بر سر مفهوم فلسفه»، فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی، س2، ش 7.
مرعشی، سید منصور (1388). «پویاییهای اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة فرهنگ، س 22، ش 1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مهرگان، فرانک (1388). «بررسی و تحلیل مبانی معرفتشناسی برنامۀ درسی فلسفه برای کودکان با توجه به سبک لیپمن و فیشر»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه پیام نور.
نقاش رفائیلی، شکوفه (1385). «بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر عملکرد تحصیلی و سازگاری اجتماعی، خانوادگی و عاطفی در دانشآموزان دبیرستان زهرا مردانی منطقة 10 تهران»، پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علوم و تحقیقات.
هدایتی، مهرنوش (1388). «بررسی تأثیر اجرای برنامة آموزش تفکر با عنوان «فلسفه برای کودکان» بهصورت اجتماع پژوهشی، بر بهبود عزّت نفس و مهارتهای میان فردی در دانشآموزان پایههای تحصیلی سوم تا پنجم دبستانهای دخترانه و پسرانه منطقة 5 آموزش و پرورش شهر تهران»، پایاننامة دکترا، تهران: دانشگاه علوم و تحقیقات.
هین، استیو (1386). هوش هیجانی برای همه (راهنمای عملی هوش هیجانی)، ترجمة رویا کوچک انتظار و مژگان موسوی شوشتری، تهران: سفید اردهان.
Allen, Terry (1988). “Doing Philosophy with Children”, Thinking , Vol. 7 , No. 3.
Allen, Terry (1988).“I Think, Therefore I Can: Attribution and Philosophy for Children” Thinking, Vol. 8, No. 1.
Aminuddin, H., S. Tajularipin, & I. Rohaizan (2009). “Philosophy Underlying Emotional Intelligence in Relation to Level of Curiosity and Academic Achievement of Rural Area Students”, Journal of Social Sciences, 5(2).
Baggini (2007). “I am Four, Therefore I think. Dose Teaching Philosophy to the Young Boost Their IQ and Self–Image? Emma Cook Tackles the Question with her Own Diminutive Descartes”, The Times.
Bar-on, R. (1997). The Emotional Quotient Inventory (EQ-I): A Measure of Emotional Intelligence, Toronto, Canada: Multi Health Systems.
Bleazby, J. (2006). “Autonomy, Democratic Community, and Citizenship in Philosophy for Children: Dewey and Philosophy for Children’s Rejection of the Individual/ Community Dualism” Analytic Teaching, Vol. 26, No. 1.
Camhy, D. & Gunther Iberer (1988). “Philosophy for Children. A Research Project for Further Mental and Personality Development of Primary and Secondary School pupils” Thinking, vol 7, No 4.
Chang, Shook Cheong Agnes (2006). “Fostering Social- Emotional Learning Competencies Through Philosophy for Children”.
Gardner, Susan (1998). “Philosophy for Children Really Works”, Critical and Creative Thinking 6 (1).
Gazzard, A. (2000). “Emotional Intelligence: Does Philosophy Have Apart to play?” Analytic Teaching, Vol. 21, No. 2.
Kristjansson, K. (2000). “The Didactics of Emotion Education”, Analytic Teaching, Vol. 21, No. 1.
Lipman, M. (2003). Education for the Improvement of Thinking.
Sasseville, M. (1994). “Self Steem Logical Skills and Philosophy for Children”, Thinking, 4 (2).
Shipman, V. (1982). Research on Philosophy for Children, Montclair State University.
Strohecker, M. (1986). “Results of the 1983-84 Philosophy for Children Experiment in Lynbrook”, Thinking, Vol. 6, No. 2, (Quoted in Philosophy for Children. A Report on Achievement. IAPC, Montclair State University).
Topping, K. J. (2001). Thinking Reading Writing a Practical Guide to Paired Learning with Peers, Parents & Volunteers, New york & London: Continuum International.
Trickey, S. & K. J. Topping (2004). “Philosophy for Children: a Systematic Review”, Research Paper In Education, Vol. 19, No. 3.
Wright, Ian (1992). “Critical Thinking: Curriculum and Instructional Policy Implications”, Journal of Education policy, Vol. 7, Issue 1.