کلیدواژه‌ها = فلسفه برای کودکان
تعداد مقالات: 35
1. تأملی بر ابعاد فلسفی خواندن و نوشتن در برنامه فلسفه‌برای‌کودکان با تاکید بررمان‌‌های سوکی ‌و پیکسی و کتاب‌ راهنمای آن‌ها

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 شهریور 1400

10.30465/fabak.2021.6756

رئوف احمدی؛ یحیی قائدی؛ سعید ضرغامی همراه؛ علیرضا محمودنیا


5. شناسایی چالش های آموزش فلسفه برای کودکان از نظر مربیان پیش دبستانی(یک مطالعه پدیدار شناسانه)

دوره 12، شماره 1، بهار و تابستان 1400، صفحه 259-287

10.30465/fabak.2021.6233

ساناز ماهری؛ علیرضا عراقیه؛ یحیی قائدی؛ امیر حسین مهدی زاده؛ پری سوسهابی


6. بازنماییِ فرایندهای شناختی‌‌ در قصۀ «خاله‌سوسکه»: بر پایۀ تحلیل گفتمان

دوره 11، شماره 1، بهار و تابستان 1399، صفحه 71-94

10.30465/fabak.2020.5830

امیر حسین زنجانبر؛ حسین زارع


8. بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر نظریه ذهن و باورهای ماکیاولیستی در دوره ابتدایی

دوره 10، شماره 1، بهار و تابستان 1398، صفحه 261-277

10.30465/fabak.2019.4472

سیده شکوفه میرباقری؛ ناصر نوشادی؛ فریبرز نیکدل


9. داستان پلیسی– معمایی در برنامه فلسفه برای کودکان

دوره 9، شماره 2، پاییز و زمستان 1397، صفحه 49-72

بهناز پروین


11. اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی تعارض بین والدین و خودگردانی تحصیلی

دوره 9، شماره 1، بهار و تابستان 1397، صفحه 53-72

بنت الهدا محمدیان؛ آزاده فرقدانی


12. افسانه‌های ایرانی پریان ابزاری برای فکرپروری کودکان (رهیافتی آموزشی بر اساس نظریة لیپمن)

دوره 8، شماره 2، پاییز و زمستان 1396، صفحه 59-86

مهسا رجبی همدانی؛ خلیل بیگ‌زاده؛ سعید ناجی؛ سیمین اسفندیاری


13. تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش‌آموزان دوره ابتدایی

دوره 8، شماره 1، بهار و تابستان 1396، صفحه 1-13

طاهره کمالی مطلق؛ ناصر نوشادی


14. مفهوم فلسفه نزد ویتگنشتاین متأخر و لیپمن

دوره 8، شماره 1، بهار و تابستان 1396، صفحه 15-36

حمیدرضا محمدی؛ سعید ناجی


15. تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر نگرش ارزشی دانش‌آموزان پسرپایه هفتم دبیرستان شهر خرم آباد

دوره 7، شماره 2، پاییز و زمستان 1395، صفحه 79-104

مهرنوش هدایتی؛ محمد هاشم رضایی؛ ذبیح پیرانی؛ مسعود هاشمی


16. تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانش‌آموزان دختر

دوره 6، شماره 11، بهار و تابستان 1394، صفحه 1-17

رحیم بدری گرگری؛ زهرا واحدی


17. اثربخشی آموزش فلسفه بر قضاوت اخلاقی و عزت نفس دانش‌آموزان نابینا

دوره 5، شماره 10، پاییز و زمستان 1393، صفحه 1-16

لیلا اکرمی؛ امیر قمرانی؛ احمد یارمحمدیان


19. بررسی مهارت‌‌های تفکر انتقادی در رمان‌‌های برگزیدة نوجوان فارسی دهة 80 براساس فهرست پیتر فاسیونه

دوره 4، شماره 7، بهار و تابستان 1392، صفحه 1-26

مریم امیدی‌‌نیا؛ لیلا مکتبی‌‌فرد؛ عصمت مؤمنی


20. فلسفه برای کودکان (P4c): مضامین فلسفی در داستان‌های متون کلاسیک ادب فارسی

دوره 3، شماره 6، پاییز و زمستان 1391، صفحه 1-25

احمد اکبری؛ طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی؛ بختیار شعبانی ورکی؛ محمد تقوی


21. بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه

دوره 3، شماره 6، پاییز و زمستان 1391، صفحه 83-106

علی ستاری


22. تبیین و ترسیم تفکری بینا برای کودکان نابینا

دوره 3، شماره 5، بهار و تابستان 1391، صفحه 43-68

عاطفه شیرمحمدی؛ زهرا عبدالهی‌‌‌‌‌پور


24. پرورش هوش معنوی از طریق برنامۀ «فلسفه برای کودکان»

دوره 3، شماره 5، بهار و تابستان 1391، صفحه 135-166

مهرنوش هدایتی؛ مژگان زریباف


25. ارتباط اجتماع پژوهشی در برنامۀ فلسفه برای کودکان با روش‌های تدریس فعال و مشارکتی

دوره 2، شماره 4، پاییز و زمستان 1390، صفحه 101-126

محسن نقد‌علی؛ زهرا پناهی