تفکر وکودک

تفکر وکودک

تفکر و کودک ، یک نشریه با دسترسی آزاد به مقالات است

 

 

 * این مجله بر اساس نظام ارزشیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، از سال 1398 تا 1400، حائز رتبه "ب"  علمی است.

  *. بر اساس آیین نامه ابلاغی کمیسیون نشریات، مورخ اردیبهشت 1398(ماده 6) سیاست های زیر در این مجله اعمال می شود:

  1. عنوان نشریه، "مجله علمی تفکر و کودک" است.

 2. در این نشریه علمی،پس از پذیرش مقاله، نوع مقاله(پزوهشی، ترویجی، مروری، و موارد دیگر) در صفحه اول هر مقاله درج می شود(ماده2، بند6 آیین نامه).

3. نظام داوری مجله  چنین  است:

  الف.  داوری اولیه در مورد همه مقالات ،توسط  شورای سردبیری انجام می شود.

  ب.   هر مقاله حداقل  توسط دو داور ارزیابی می گردد.

 ج.  در هنگام داوری رتبه علمی هر مقاله (علمی، ترویجی، مروری)تعیین  و همراه نتایج داوری به نویسنده مقاله اعلام می شود. 

د. تکمیل و ارسال فرم تعهد و تعارض منافع  توسط نویسنده به هنگام ارسال مقاله الزامی است .( دریافت فرم تعهد - دریافت فرم تعارض منافع)

ه. نویسنده متعهد است در صورت داشتن حامی مالی و یا معنوی حتما در متن مقاله و تعهد نامه درج نماید.

و . در صورت تأیید مقاله از سوی داوران و اعضای هیأت تحریریه، مبلغی بابت آماده­  سازی­های علمی و فنی از مؤلف دریافت می­شود.(اینجا را کلیک کنید)

7.این مجله از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

اولویت های پژوهشی نشریه علمی تفکر و کودک


 **مجله تفکر و کودک حاصل پژوهش هایی است که ظرفیت های فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان را در حوزههای مختلف – از حوزه فلسفه گرفته تا تاریخ و زیست شناسی و تعلیم و تربیت – بررسی میکند . با عنایت به آنکه بسیاری از مشکلات و مسائل دوران بزرگسالی ریشه در کاستی های تربیتی دوران خردسالی دارد و از سوی دیگر ظرفیتهای فکری و ذهنی بالای کودکان، آنان را مستعد پذیرش آموزش های ناظر به پرورش تفکر می کند ، این نشریه از پژوهش های مختلف و متنوع در این زمینه استقبال میکند .

علاوه بر مطالعات مربوط به برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان ، وجوه فلسفی، روانشناختی، آموزشی ، اخلاقی، تاریخی و زیست شناسی، پژوهش هایی در حوزه داستان و انواع هنرهای نمایشی با نظر به کارکردی که در پرورش تفکر کودک دارند از موضوعات مطمح نظر نشریه است .

 

تذکرات مهم:

 1. خواهشمندیم جهت پی‌گیری وضعیت مقاله خود، از طریق ایمیل نشریه tafakorvakodak@gmail.com اقدام و از تماس تلفنی اجتناب فرمایید. 
 2. لطفا با ایمیلی غیر از yahoo ثبت‌نام نمایید.
3. اطلاعیه انتشار الکترونیک (جهت دریافت فایل کلیک کنید)

4. راهنمای استفاده از سامانه

5. کاربران محترم توجه داشته باشند که دریافت کد مقاله به معنای ارسال مقاله نیست. کاربران باید تمام مراحل را طی نمایید و در پایان صفحه تایید ارسال مقاله باید مشاهده شود ( برای مشاهده نمونه اینجا کلیک کنید)

 6. در مرحله آخر ارسال مقاله، توجه داشته باشید که حتما از منوی نوع مقاله ، فایل اصلی مقاله را انتخاب کنید، تا مراحل ارسال کامل شود.(برای مشاهده تصویر نمونه اینجا کلیک کنید)

7. چکیده انگلیسی و مشخصات نویسندگان  به فارسی و انگلیسی به عنوان فایل تکمیلی ارسال شود.

 8.    شیوه نامه

9. فرم های تعهد و تعارض منافع نویسندگان (برای ارسال مقاله الزامی میباشد )

10. استفاده از نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور (مشاهده صفحه - راهنما ). 

شماره جاری: دوره 16، شماره 1 - شماره پیاپی 31، مرداد 1404 

ابر واژگان

  • فلسفه برای کودکان
  • تفکر انتقادی
  • خلاقیت
  • کودک
  • تفکر خلاق
  • داستان
  • متیو لیپمن
  • تحلیل محتوا
  • آموزش فلسفه به کودکان
  • تفکر
  • دانش‌آموزان
  • کودکان
  • دانش آموزان
  • دوره ابتدایی
  • آموزش فلسفه
  • آموزش
  • قضاوت اخلاقی
  • هوش
  • تفکر فلسفی
  • فلسفه
  • مهارت‌های فکری
  • برنامه درسی
  • آموزش فلسفه برای کودکان
  • حلقۀ کندوکاو
  • هوش اخلاقی
  • حلقه کندوکاو
  • حلقة کندوکاو
  • دورۀ ابتدایی
  • پرخاشگری
  • دانش آموزان ابتدایی
  • آموزش تفکر
  • دانش‌آموزان ابتدایی
  • کتاب درسی
  • احساس تنهایی
  • فبک
  • فلسفه برای کودکان و نوجوانان
  • تربیت اخلاقی
  • آموزش و پرورش
  • یادگیری مشارکتی
  • اجتماع پژوهشی
  • الگوی برنامه درسی
  • تفکر مراقبتی
  • همدلی
  • غنای فلسفی
  • برنامه فلسفه برای کودکان
  • یادگیری
  • گفت‌وگو
  • فلسفه برای کودکان (فبک)
  • مطالعات اجتماعی
  • ادبیات کودک
  • مضامین فلسفی
  • کودکان پیش دبستانی
  • فلسفه برای کودک
  • باورهای معرفت‌شناختی
  • بازی
  • کودکان پیش‌دبستانی
  • تفکر نقادانه
  • قصه‌گویی
  • نظریه ذهن
  • کارکردهای اجرایی
  • داستان فلسفی
  • انعطاف‌پذیری
  • پرورش تفکر
  • بهزیستی
  • زبان‌شناسی شناختی
  • تربیت
  • جامعیت
  • پیش‌دبستانی
  • برنامه آموزش فلسفه به کودکان
  • پدیدار شناسی
  • رویکرد یادگیری تلفیقی
  • مهارت اجتماعی
  • مدرسه
  • کووید-19
  • محتوا
  • مهارت‌های زندگی
  • برنامۀ فلسفه برای کودکان (فبک)
  • ذهن
  • ادبیات داستانی
  • قلدری
  • ادبیات کودکان
  • تفکر مستقل
  • تجارب زیسته
  • مربی
  • \"
  • قصه گویی
  • هوش هیجانی
  • هایدگر
  • \"فلسفه برای کودکان\"
  • بهزیستی روان‌شناختی
  • اخلاق
  • مثبت اندیشی
  • انعطاف‌پذیری شناختی
  • آنتروپی شانون
  • والدین
  • غنای ادبی
  • ذهنیت فلسفی
  • رمان نوجوان
  • پیش دبستانی
  • بسته آموزشی
  • نوجوانان
  • هویت اخلاقی
  • تعمق
  • مهارت‌های تفکر
  • خودکارآمدی خلاق
  • کودکان پیش دبستان
  • هوشنگ مرادی کرمانی
  • خودتنظیمی هیجانی
  • آموزش مهارت
  • خودکارآمدی تحصیلی
  • داستان کودک
  • داستان‌های فلسفی
  • اعتبارسنجی
  • سواد رسانه‌ای
  • طرحواره
  • فرهاد حسن‌زاده
  • داستانهای فلسفی
  • ذهن‌آگاهی
  • لیپمن
  • یاددهی- یادگیری
  • برنامة درسی فلسفه برای کودکان
  • پیکسی
  • دوره اول متوسطه ایران
  • آموزش سواد رسانه‌ای
  • سطح علمی-فکری\"
  • بخوان‌و‌بیندیش
  • متیوز
  • خودارزیابی
  • ماهیت علم
  • سبک‌های یادگیری
  • فضای مجازی
  • مهارت‌‌های زندگی
  • دانش آموزان متوسطه دوم
  • پارادوکس اقتدار و آزادی
  • نو‌آموزان پیش‌دبستانی
  • نظریه ذهن. فلسفه برای کودکان. نابینا. دانش آموز
  • تیزهوش
  • پایة پنجم ابتدایی
  • بازی‌های رایانه‌ای فکری و خشن
  • توسعه فرهنگی
  • استدلال سیّال
  • موزه های تعاملی علم
  • باورهای معرفت شناختی
  • کودکان کار
  • صفات خدا
  • دوره های تحصیلی
  • ترس از مرگ
  • حکمت متعالیه
  • انعطاف شناختی
  • حلقه کندوکاو قرآنی
  • فرم
  • کنترل توجه
  • الگوهای ارتباطی خانواده
  • پژوهش ترکیبی
  • داستان‌های متون کلاسیک ادب فارسی
  • حلقة کندوکاو علمی
  • پژوهش
  • ارزش‌های اخلاقی
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • میشل بربا
  • مرگ
  • : آموزش فلسفه به کودکان
  • \"خلاقیت دانش آموزان\"
  • سازش نایافتگی
  • قاطعیت دانش آموزان
  • آموزش مجازی
  • خویشتن‌داری
  • کتاب‌های تصویری
  • طراحی الگو
  • تحلیل محتوای کیفی
  • نافرمانیِ کودکان
  • افکار خودکشی
  • مفهوم‌سازی
  • سینمای ایران
  • راهبرد خواندن ریاضی
  • مدرسه دوستدار کودک
  • ادبیات عامه
  • یادگیری اجتماعی هیجانی
  • رویکرد محتوایی
  • آموزش مرگ‌اندیشی
  • ساداکو
  • دانش آموزان بااستعداد
  • درک از حجم
  • آموزش تفکر خلاق
  • مهارت‌های مغفول
  • پرسش‌گری
  • پرسشگری
  • حلقۀ کندوکاو اخلاقی
  • دوران اوان کودکی
  • تربیت اسلامی
  • آموزش تفکر به کودکان
  • مهار خشم
  • فلسفه‌برای‌کودکان (P4C)
  • اشتیاق تحصیلی
  • \"اندازه اثر\"
  • آموزش مستقیم
  • هنرهای نمایشی
  • دوزبانگی افزایشی
  • معلمان ابتدائی
  • کودکان تیزهوش