تفکر و کودک ، یک نشریه با دسترسی آزاد به مقالات است

 

 

 * این مجله بر اساس نظام ارزشیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، از سال 1398 تا 1400، حائز رتبه "ب"  علمی است.

  *. بر اساس آیین نامه ابلاغی کمیسیون نشریات، مورخ اردیبهشت 1398(ماده 6) سیاست های زیر در این مجله اعمال می شود:

  1. عنوان نشریه، "مجله علمی تفکر و کودک" است.

 2. در این نشریه علمی،پس از پذیرش مقاله، نوع مقاله(پزوهشی، ترویجی، مروری، و موارد دیگر) در صفحه اول هر مقاله درج می شود(ماده2، بند6 آیین نامه).

3. نظام داوری مجله  چنین  است:

  الف.  داوری اولیه در مورد همه مقالات ،توسط  شورای سردبیری انجام می شود.

  ب.   هر مقاله حداقل  توسط دو داور ارزیابی می گردد.

 ج.  در هنگام داوری رتبه علمی هر مقاله (علمی، ترویجی، مروری)تعیین  و همراه نتایج داوری به نویسنده مقاله اعلام می شود. 

د. تکمیل و ارسال فرم تعهد و تعارض منافع  توسط نویسنده به هنگام ارسال مقاله الزامی است .( دریافت فرم تعهد - دریافت فرم تعارض منافع)

ه. نویسنده متعهد است در صورت داشتن حامی مالی و یا معنوی حتما در متن مقاله و تعهد نامه درج نماید.

و . در صورت تأیید مقاله از سوی داوران و اعضای هیأت تحریریه، مبلغی بابت آماده­  سازی­های علمی و فنی از مؤلف دریافت می­شود.(اینجا را کلیک کنید)

7.این مجله از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

اولویت های پژوهشی نشریه علمی تفکر و کودک


 **مجله تفکر و کودک حاصل پژوهش هایی است که ظرفیت های فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان را در حوزههای مختلف – از حوزه فلسفه گرفته تا تاریخ و زیست شناسی و تعلیم و تربیت – بررسی میکند . با عنایت به آنکه بسیاری از مشکلات و مسائل دوران بزرگسالی ریشه در کاستی های تربیتی دوران خردسالی دارد و از سوی دیگر ظرفیتهای فکری و ذهنی بالای کودکان، آنان را مستعد پذیرش آموزش های ناظر به پرورش تفکر می کند ، این نشریه از پژوهش های مختلف و متنوع در این زمینه استقبال میکند .

علاوه بر مطالعات مربوط به برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان ، وجوه فلسفی، روانشناختی، آموزشی ، اخلاقی، تاریخی و زیست شناسی، پژوهش هایی در حوزه داستان و انواع هنرهای نمایشی با نظر به کارکردی که در پرورش تفکر کودک دارند از موضوعات مطمح نظر نشریه است .

 

تذکرات مهم:

 1. خواهشمندیم جهت پی‌گیری وضعیت مقاله خود، از طریق ایمیل نشریه tafakorvakodak@gmail.com اقدام و از تماس تلفنی اجتناب فرمایید. 
 2. لطفا با ایمیلی غیر از yahoo ثبت‌نام نمایید.
3. اطلاعیه انتشار الکترونیک (جهت دریافت فایل کلیک کنید)

4. راهنمای استفاده از سامانه

5. کاربران محترم توجه داشته باشند که دریافت کد مقاله به معنای ارسال مقاله نیست. کاربران باید تمام مراحل را طی نمایید و در پایان صفحه تایید ارسال مقاله باید مشاهده شود ( برای مشاهده نمونه اینجا کلیک کنید)

 6. در مرحله آخر ارسال مقاله، توجه داشته باشید که حتما از منوی نوع مقاله ، فایل اصلی مقاله را انتخاب کنید، تا مراحل ارسال کامل شود.(برای مشاهده تصویر نمونه اینجا کلیک کنید)

7. چکیده انگلیسی و مشخصات نویسندگان  به فارسی و انگلیسی به عنوان فایل تکمیلی ارسال شود.

 8.    شیوه نامه

9. فرم های تعهد و تعارض منافع نویسندگان (برای ارسال مقاله الزامی میباشد )

10. استفاده از نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور (مشاهده صفحه - راهنما ). 

شماره جاری: دوره 16، شماره 1 - شماره پیاپی 31، مرداد 1404 

ابر واژگان

  • فلسفه برای کودکان
  • تفکر انتقادی
  • خلاقیت
  • کودک
  • تفکر خلاق
  • داستان
  • متیو لیپمن
  • تحلیل محتوا
  • آموزش فلسفه به کودکان
  • تفکر
  • دانش‌آموزان
  • کودکان
  • قضاوت اخلاقی
  • آموزش
  • آموزش فلسفه
  • دوره ابتدایی
  • دانش آموزان
  • هوش
  • برنامه درسی
  • تفکر فلسفی
  • آموزش فلسفه برای کودکان
  • فلسفه
  • مهارت‌های فکری
  • حلقۀ کندوکاو
  • دانش‌آموزان ابتدایی
  • پرخاشگری
  • دورۀ ابتدایی
  • هوش اخلاقی
  • آموزش تفکر
  • حلقه کندوکاو
  • حلقة کندوکاو
  • دانش آموزان ابتدایی
  • کتاب درسی
  • فبک
  • فلسفه برای کودکان و نوجوانان
  • تفکر نقادانه
  • یادگیری مشارکتی
  • بازی
  • تربیت اخلاقی
  • یادگیری
  • گفت‌وگو
  • همدلی
  • احساس تنهایی
  • فلسفه برای کودکان (فبک)
  • برنامه فلسفه برای کودکان
  • مضامین فلسفی
  • کودکان پیش‌دبستانی
  • کودکان پیش دبستانی
  • الگوی برنامه درسی
  • ادبیات کودک
  • مطالعات اجتماعی
  • تفکر مراقبتی
  • فلسفه برای کودک
  • قصه‌گویی
  • باورهای معرفت‌شناختی
  • غنای فلسفی
  • آموزش و پرورش
  • اجتماع پژوهشی
  • نظریه ذهن
  • کارکردهای اجرایی
  • داستان فلسفی
  • سواد رسانه‌ای
  • انعطاف‌پذیری
  • پرورش تفکر
  • بهزیستی
  • نوجوانان
  • تربیت
  • جامعیت
  • ادبیات داستانی
  • رویکرد یادگیری تلفیقی
  • \"
  • پدیدار شناسی
  • لیپمن
  • بهزیستی روان‌شناختی
  • برنامۀ فلسفه برای کودکان (فبک)
  • محتوا
  • مدرسه
  • ذهن
  • برنامه آموزش فلسفه به کودکان
  • قلدری
  • ادبیات کودکان
  • تجارب زیسته
  • تفکر مستقل
  • مربی
  • قصه گویی
  • مهارت‌های زندگی
  • \"فلسفه برای کودکان\"
  • انعطاف‌پذیری شناختی
  • کووید-19
  • مهارت اجتماعی
  • هوش هیجانی
  • پیش‌دبستانی
  • اخلاق
  • مثبت اندیشی
  • والدین
  • رمان نوجوان
  • غنای ادبی
  • آنتروپی شانون
  • ذهنیت فلسفی
  • پیش دبستانی
  • بسته آموزشی
  • زبان‌شناسی شناختی
  • خودکارآمدی خلاق
  • تعمق
  • مهارت‌های تفکر
  • کودکان پیش دبستان
  • هوشنگ مرادی کرمانی
  • خودتنظیمی هیجانی
  • آموزش مهارت
  • خودکارآمدی تحصیلی
  • داستان کودک
  • داستان‌های فلسفی
  • اعتبارسنجی
  • طرحواره
  • فرهاد حسن‌زاده
  • داستانهای فلسفی
  • ذهن‌آگاهی
  • هویت اخلاقی
  • هایدگر
  • فراشناخت‌اخلاقی
  • یاددهی- یادگیری
  • دوره اول متوسطه ایران
  • برنامة درسی فلسفه برای کودکان
  • آموزش سواد رسانه‌ای
  • بخوان‌و‌بیندیش
  • دلوز. دیالوگ. فبک/فباک
  • پیکسی
  • سطح علمی-فکری\"
  • متیوز
  • سبک‌های یادگیری
  • فضای مجازی
  • خودارزیابی
  • مهارت‌‌های زندگی
  • ماهیت علم
  • دانش آموزان متوسطه دوم
  • نو‌آموزان پیش‌دبستانی
  • پارادوکس اقتدار و آزادی
  • پایة پنجم ابتدایی
  • نظریه ذهن. فلسفه برای کودکان. نابینا. دانش آموز
  • بازی‌های رایانه‌ای فکری و خشن
  • تیزهوش
  • توسعه فرهنگی
  • موزه های تعاملی علم
  • استدلال سیّال
  • صفات خدا
  • دوره های تحصیلی
  • ترس از مرگ
  • باورهای معرفت شناختی
  • حکمت متعالیه
  • کودکان کار
  • انعطاف شناختی
  • فرم
  • حلقه کندوکاو قرآنی
  • الگوهای ارتباطی خانواده
  • کنترل توجه
  • پژوهش ترکیبی
  • داستان‌های متون کلاسیک ادب فارسی
  • حلقة کندوکاو علمی
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • پژوهش
  • میشل بربا
  • ارزش‌های اخلاقی
  • مرگ
  • \"خلاقیت دانش آموزان\"
  • : آموزش فلسفه به کودکان
  • آموزش مجازی
  • قاطعیت دانش آموزان
  • آموزش مستقیم
  • خویشتن‌داری
  • کتاب‌های تصویری
  • تحلیل محتوای کیفی
  • طراحی الگو
  • مفهوم‌سازی
  • سینمای ایران
  • راهبرد خواندن ریاضی
  • مدرسه دوستدار کودک
  • نافرمانیِ کودکان
  • حلقۀ کندوکاو اخلاقی
  • افکار خودکشی
  • پرسش‌گری
  • یادگیری اجتماعی هیجانی
  • آموزش مرگ‌اندیشی
  • دانش آموزان بااستعداد
  • ساداکو
  • رویکرد محتوایی
  • پرسشگری
  • دوران اوان کودکی
  • ادبیات عامه
  • تربیت اسلامی
  • آموزش تفکر به کودکان
  • مهار خشم
  • فلسفه‌برای‌کودکان (P4C)
  • اشتیاق تحصیلی
  • \"اندازه اثر\"
  • درک از حجم
  • هنرهای نمایشی
  • دوزبانگی افزایشی
  • سازش نایافتگی
  • معلمان ابتدائی
  • آموزش تفکر خلاق